پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
تصاویر / دیدار دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: به شبکه‌های تبلیغی در قم باید نگاه امر به معروف تزریق شود و این شبکه‌ در حوزه این اهداف به کار گرفته شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه سیستم شورا و کارگروه‌ها باید فعال شوند، اظهار کرد: شوراهای اداری امر به معروف و نهی از منکر می تواند نقش بسیار مؤثری در احقاق این فریضه الهی داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: ستادی که به منظور امر به معروف و نهی از منکر به صورت فصلی برگزار می‌شود باید قوی‌ و دارای مصوبات جدی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: مساجد و پایگاه‌های بسیج محورهای مهمی هستند و ائمه جماعات باید نسبت به این موضوع علمیاتی تر اقدام کنند چراکه کارهای بسیار خوبی می توان با محوریت مسجد انجام داد.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های همکاری حوزه، بیان کرد: نکته بعدی مجموعه تفاهم نامه‌های حوزه است که شامل دهها تفاهم نامه با مراکز و مجموعه های حاکمیتی و اجرایی نظام می باشد که در میان اینها حدود ۱۰ تا ۲۰ مورد به صورت برنامه مشترک و دبیرخانه مشترک است که منتهی به برنامه می‌شود که این مسئله نیز باید پیگیری و به صورت‌ جدی دنبال شود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: نکته دیگر نیز مسائل محتوایی و مطالعاتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است که مربوط به ستاد اصلی کشور می باشد، بالاخره فقه معاصر در این حوزه درحال انجام کارهایی است، اما باید به این مسئله بیش از پیش توجه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خواستار فعال‌تر شدن ستاد امر به معروف حوزه شد و افزود: ستاد امر به معروف حوزه می‌تواند فعال‌تر شود و در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار باشد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: به شبکه‌های تبلیغ در قم نیز باید نگاه امر به معروف تزریق شود و این شبکه در حوزه این اهداف به کار گرفته شوند.

وی همچنین عنوان کرد: در بحث فضای مجازی حتما باید جلساتی برگزار کنید و تعاملات بیشتری با فعالین این حوزه داشته باشید.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه من به طور عام واقعا معتقد هستم که ما قصور و تقصیر داریم، تصریح کرد: با فعال تر شدن مساجد با حضور مذهبی ها همراه با خانواده ایشان، مساجد متحول می‌شوند و در زمینه امر به معروف حداقل یک اقدامی داشته باشند و یادآوری کنند، حتما موثر است و این مستلزم راه‌های فعالسازی این مجموعه در حوزه ارتقای فرهنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:حداقل بیش از ۷۰ درصد این جامعه علاقمند به این فضا هستند منتها باید انگیزه بخشی شده و راه برای آنان باز شود.

وی تصریح کرد: قم در مسائل اینچنینی باید اول و الگویی برای دیگر نقاط کشور باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha