دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
آیت الله دستغیب

حوزه/ رئیس جامعه روحانیت شیراز گفت: روحانیت به عنوان امام جماعت باید خود را موظف بداند که اگر مسجدی حاضر است که اقامه جماعت صورت گیرد این کار را انجام دهد، اگر هم محله ای وجود دارد که مسجد در آن جا وجود دارد باید امام جماعت را به عنوان نماینده دین بدانند، امام جماعت نیز باید خود را در این جایگاه ببیند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت که به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا خود را برای دین و یاد و نام و خدا فدا کرده اند.

وی در خصوص برگزاری کنگره ۱۵ هزار شهید فارس، اضافه کرد: باید خود را مورد شفاعت شهدا قرار دهیم، شهدا جایگاه رفیعی دارند و شاید مهم تر از همه این بوده که سیره و سبک زندگی شهدا را با وضعیت خود بسنجیم که مبادا از مسیر اصلی باز بمانیم.

رئیس جامعه روحانیت شیراز، مسجد را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: محور و پایگاه اصلی مسجد است، جماعت یک مقوله ای است که شاید از بیشترین روایات پشتوانه دارد، در این موضوع که اگر کسی بخواهد نماز بخواند در مسجد یا در خانه بخواند همه مسلمانان اتحاد نظر دارند که مسجد بروند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان امام جماعت باید خود را موظف بداند که اگر مسجدی حاضر است که اقامه جماعت صورت گیرد این کار را انجام دهد، اگر هم محله ای وجود دارد که مسجد در آن جا وجود دارد باید امام جماعت را به عنوان نماینده دین بدانند امام جماعت نیز باید خود را در این جایگاه ببیند.

آیت الله دستغیب با بیان اینکه باید افرادی که به عنوان امام جماعت حضور پیدا می کنند شرایطی را داشته باشند، یادآور شد: فراگیری شرایط برای امامان جماعت از جمله مدیریت فعالیت های فرهنگی، آمادگی پاسخ به شبهات و قرائت صحیح حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha