چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای هیات امنای موسسه جهانی ولایت با آیت الله العظمی مکارم شیرازی و تشکیل دومین جلسه هیات امناء در دوره جدید

حوزه/ در شورای هیئت امنای موسسه جهانی ولایت که به صورت منظم و ماهانه برگزار می‌گردد امور مهم و راهبردی از قبیل تدوین و تنظیم سند راهبردی، توسعه زبانی تولید محتوا، بودجه سالانه، رسیدگی به گروه‌های علمی و تعیین مدیران این گروه ها و سایر تصمیمات مهم شبکه اخذ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی رئیس هیئت امنای موسسه جهانی ولایت در دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ارائه گزارشی از فعالیت های این موسسه گفت: در جلسات شورای سیاستگذاری که به صورت منظم و ماهانه برگزار می‌گردد امور مهم و راهبردی از قبیل تدوین و تنظیم سند راهبردی، توسعه زبانی تولید محتوا، بودجه سالانه، رسیدگی به گروه‌های علمی و تعیین مدیران این گروه ها و سایر تصمیمات مهم شبکه اخذ می‌شود.

بیشتر بخوانید و ببینید:

حوزه علمیه از عوام فریبی و بازی‌های مرسوم رسانه‌ای دور است

تصاویر دیدار هیأت امنای موسسه جهانی ولایت با آیت الله العظمی مکارم و تشکیل دومین جلسه هیات امنا

وی افزود: در این جلسه مهم‌ترین موضوع مورد بحث، سند راهبردی شبکه است و ان‌شاءالله در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد. همچنین اصلاحات اساسنامه با عنایات حضرتعالی و پیگیری هیئت امنا نهایی شد و به شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی ارسال گردید.

مدیر حوزه های علمیه در پایان گفت: از مدیر جوان شبکه‌های جهانی ولایت حجت الاسلام والمسلمین علوی که در طول یک سال و نیم گذشته زحمات فراوانی برای پیشبرد شبکه متقبل شده‌اند تشکر می‌نمایم و همچنین از زحمات تمامی اعضای هیئت امنا قدردانی می‌کنم.

اقدامات تحولی شبکه جهانی ولایت

حجت الاسلام والمسلین سید جعفر علوی رئیس موسسه جهانی ولایت هم با ارائه گزارشی، گفت: پس از آخرین جلسه هیئت امنا در فروردین ۱۴۰۱ جلسات شورای سیاست گذاری به صورت منظم برگزار شد که اولین مصوبه آن سند راهبردی بود که با مشارکت صاحب نظران و نخبگان رسانه‌ای تدوین آن به سرانجام رسید و اکنون آماده تصویب نهایی توسط هیئت امنا می باشد.

وی افزود: در جلسه گذشته هیئت امنا مقرر شد با توجه به شرایط منطقه در توسعه زبان‌ها، زبان آذری در اولویت قرار گیرد، در همین راستا بدون اتلاف وقت، کادرسازی و آموزش رسانه‌ای طلاب آذری زبان در دستور کار قرار گرفت و اکنون بالغ بر بیست مجری رسانه‌ای خانم و آقا به زبان آذری در تولید محتوا فعال هستند. در ابتدا به صورت پخش آزمایشی و پخش اینترنتی شروع به تولید محتوا در بستر های مختلف شد.

رئیس موسسه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی شبکه آذری با استقبال فراوانی از سوی طلاب آذری زبان مواجه شدیم و آرزو داریم این فرصت برای تاسیس شبکه به زبان‌های دیگر هم به وجود بیاید تا با استفاده از ظرفیت طلاب جامعه‌المصطفی معارف اهل بیت(ع) را به سایر زبان‌ها نیز در دسترس مخاطبان در سراسر جهان قرار دهیم. ما آمادگی داریم همان‌گونه که نسبت به آموزش رسانه‌ای طلاب آذری موفق بودیم نسبت به آموزش و کادرسازی طلاب خارجی مقیم ایران و محصل در جامعه‌المصطفی نیز اقدام کنیم.

وی در بیان دیگر اقدامات شبکه‌های جهانی ولایت گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته ساماندهی دفتر آفریقای شبکه ولایت بود از جمله به روز رسانی تجهیزات فنی که منجر به تولید صدها فیلم، مستند و فعال شدن بیش از پیش تولید در این دفتر شد. آموزش رسانه‌ای به صورت مجازی و از راه دور برای فعالین در دفتر آفریقا مهیا شد و الحمدلله برکات این آموزش ها فراوان بوده و امروزه تنها شبکه فعال زبان هوسا می‌باشد که به سدی در مقابل هجمه‌های مختلف شبهاتی و هم‌چنین ترویج دهنده معارف اهل بیت علیهم‌السلام تبدیل شده است و نظیر آن وجود ندارد. از ظرفیت ارادتمندان اهل بیت علیهم‌السلام در آفریقا برای توسعه تجهیزات و امکانات استفاده کرده‌ایم و اکنون توانسته‌ایم تولید فیلم داستانی و دوبله سریال‌های معروف فارسی مانند مختارنامه به زبان آفریقایی را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلین علوی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه هوسا هم چراغ راه شیعیان آفریقا و هم مکانی برای ساماندهی و شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان محب اهل بیت علیهم‌السلام در آفریقا می‌باشد؛ در حوزه کودک نیز توانستیم هم در شبکه آفریقا و هم در شبکه آذری برنامه‌سازی داشته باشیم که البته تولید در این حوزه در شبکه آذری گسترده تر بوده است.

وی درباره زبان‌های محتوای تولیدی گفت: در حال حاضر به پنج زبان تولید محتوا داشته‌ایم که زبان‌های فارسی، عربی، هوسا و آذری هم اکنون در حال پخش محتوا هستند و در حوزه زبان انگلیسی نیز موفق به دپو و تولید محتوا به صورت تولیدی شده‌ایم و در فضای مجازی در یوتیوب فعال می‌باشد.

رئیس موسسه جهانی ولایت در پایان ابراز داشت: با توجه به گسترده‌تر شدن بسترهای پخش مجازی در آن مناطقی که امکان استفاده از ظرفیت مجازی بوده از قبیل اروپا و آمریکا برنامه‌های شبکه جهانی ولایت به صورت کامل در شبکه‌های ویدئویی مجازی از قبیل یوتیوب در درسترس مخاطبان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha