پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
تصاویر/  رویداد تبیینی محور مقاومت در ارومیه

حوزه/ مدیر اندیشکده راهبردی سُعدا گفت: اگر بفهمیم دشمن در نبرد است جبهه تشکیل خواهد شد و باید به فن‌آوری جنگ نرم دست پیدا کنیم که ویژگی اصل آن این است که ما را از حالت دفاعی خارج کرده و دشمن را از حرکات خود پشیمان می‌کند و بازدارندگی ایجاد می‌کند همان‌کاری جنگ سخت انجام داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدحسین راجی امروز در همایش بزرگترین رویداد تبیین محور مقاومت که در تالار وحدت ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالب مهم این است که بدنه انقلابی باید باور کند که وسط جنگ است و نمی‌دانم دشمن چه‌کار باید بکند که ما بفهمیم وسط جنگ هستیم و نیروهای حزب‌الله و حماس می‌دانند که فرصت خیلی ندارند و باید کاری بکنند و دشمن در جنگ فرهنگی چه برای ما باقی مانده است که بنشینیم و دشمن در این عرصه ما را گوشه رینگ برده است و باید باور کنیم وسط جنگ هستیم که در این صورت جبهه تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بفهمیم دشمن در نبرد است جبهه تشکیل خواهد شد و باید به فن‌آوری جنگ نرم دست پیدا کنیم که ویژگی اصل آن این است که ما را از حالت دفاعی خارج کرده و دشمن را از حرکات خود پشیمان می‌کند و بازدارندگی ایجاد می‌کند همان‌کاری که جنگ سخت انجام داده است.

مدیر اندیشکده راهبردی سُعدا تصریح کرد: در عرصه نظامی کشور بازدارندگی ایجاد کرده است و باید از خودمان سوال کنیم که آیا در عرصه تبیین و جنگ نرم هم این بازدارندگی را ایجاد کرده‌ایم؟ حملات فرهنگی دشمن و روایت دروغ برای او هزینه ایجاد نمی‌کند و لذا باید تولید شبهه و دروغ‌پراکنی را برای دشمن هزینه‌ساز بکنیم که لازمه آن دست‌یابی به فن‌آوری جنگ فرهنگی و تبیین است.

وی اضافه کرد: ما به‌عنوان سربازان جهاد تبیین باید مراقب باشیم که در برنامه‌های شیطان گرفتار نشویم و برنامه شیطان برای مبارزین جهاد تبیین این است که زمین بازی را تغییر می‌دهد برخی وقت‌ها شبهات ذهنی خودمان را به نام اکثریت جامعه تلقی می‌کنیم و این تغییر زمین بازی است و باید به شبهات اکثر جامعه جواب داد.

حجت‌الاسلام راجی با بیان این‌که امروز مهم‌ترین شبهه کشور علت کمک به جبهه مقاومت است، افزود: امروز حدود ۱۳۰ شبهه، در زمینه کمک به جبهه مقاومت از سوی ایران وجود دارد و نمی‌شود به تک‌تک این شبهات جواب داد و برای ریشه‌کنی آن باید به فن‌آوری رد شبهات دست یافت و این فن‌آوری امکانات و تجهیزات لازم ندارد و باید به روش جنگیدن دست یابیم.

وی گفت: جنگ ایران و رژیم صهیونیستی مختص انقلاب اسلامی نیست و به هشتاد سال قبل برمی‌گردد و ماجرای به این برمی‌گردد که تئودور هرتزل نظریه از نیل تا فرات را مطرح کرد. اعراب نتوانستند این نظریه را تحمل کنند و با رژیم صهیونیستی شروع به جنگ کردند و در همه جنگ‌ها شکست خوردند و هر کدام بخشی از خاک خود را به این رژیم دادند و اما تقریبا اکثر فلسطین به دست صهیونیست‌ها افتاد و برای رسیدن به خواسته خود طرح مدونی نداشتند تا این‌که طرح خاورمیانه را طرح کردند که در این طرح ایران به پنج قسمت تقسیم می‌شد.

مدیر اندیشکده سُعدا تصریح کرد: زمانی که طرح خاورمیانه از سوی صهیونیست‌ها مطرح شد شوروی در منطقه قدرت داشت و این‌ها طرح خاورمیانه را نتوانستند اجرایی کنند و بعد از فروپاشی شوروی آمریکا شد یکه‌تاز دنیا و به بسیاری از کشورها حمله کرد و بعدا نظریه خاورمیانه جدید را طرح کردند و بر اساس آن طرح‌ها و برنامه‌های خود را اجرایی کردند.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها قرار بود به بسیاری دیگر از کشورها حمله کنند اما در عراق با قدرت ایران زمین‌گیر شدند و البته قرار بود بعد از عراق تجزیه ایران را رقم بزنند و آمریکا برای رسیدن به تشکیل خاورمیانه جدید در سال ۲۰۲۰، هفت تریلیون دلار هزینه کرد، زیر ساخت‌های منطقه را از بین برد، بمب اتم زد و میلیون‌ها نفر را کشت و فتنه انگیزی کرد. و این هزینه‌ای که آمریکا در این ۲۰ سال کرده به اندازه ۵ برابر درآمد نفتی ایران از بدو اکتشاف تاکنون بوده است.

حجت‌الاسلام راجی گفت: ترامپ در پیامی نوروزی خود خطاب به ملت ایران گفت که ایران ۱۶ میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است و البته ما این اندازه هزینه را قبول نداریم اما بر فرض قبول ما با ۱۶ میلیارد دلار اجازه ندادیم ایران تجزیه شود و البته کل منطقه را هم نجات دادیم.

وی ادامه داد: منطق درستی نیست که‌چرا میگویید ایران در بیرون مرزها مبارزه میکند؟بر فرضی که دشمن بخواهد به ما حمله کند، بگذارید بیاید، بعد مقابله کنید! در جنگ ایران و رژیم بعث ایران ۶۰۰ میلیارد دلار خسارت دید در حالی که آن‌روز کشورهای غربی و دشمنان ما موشک‌ها و بمب‌های امروزی را نداشتند و امروز با یک موشک ساختمان را تا ده‌ها متر زیر زمین نابود می‌کند و در کنار این در جبهه مقاومت ما از بودجه نظامی استفاده می‌کنیم و بودجه نظامی کشور جزو ۹۰ کشور اول دنیا هم نیستیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha