سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر گفت: دانش آموزان و نسل جوان ما در مقابل انواع جنگ دشمن نباید بی پناه باشند و مربیان پرورشی در مدارس باید پناهگاه دانش آموزان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیر صبح امروز در نشست با مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان دیر با تبریک عملیات وعده صادق ۲، اظهار داشت: نمازجمعه تاریخی نصر مکمل عملیات وعده صادق ۲ بود و روی اذهان امت اسلامی و جهانیان تاثیر زیادی داشت.

وی با اشاره به حضور گسترده و میلیونی مردم در نمازجمعه نصر و اقامه نمازجمعه توسط رهبر انقلاب با حضور مسئولین عالی رتبه نظام و حضور گسترده و میلیونی مردم، افزود: این نمازجمعه دو پیام داشت، یکی آمادگی برای شهادت و دیگری امنیت در ایران بود و اینکه دشمن غلطی نمی کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این نمازجمعه دشمن را تحقیر کرد، گفت: مقام معظم رهبری نشان دادند که فرمانده جنگ نرم هم هستند.

وی عنوان کرد: علاوه بر عملیات وعده صادق ۲ که ضربه کاری بر دشمن وارد کرد، این نمازجمعه نیز ضربه دیگری به دشمن زد.

امام جمعه دیر نهاد امور تربیتی را یادگار شهیدان رجایی و باهنر دانست و خاطرنشان کرد: مربیان پرورشی همواره نقش تعیین کننده ای داشته و دارند به طوری که اوایل انقلاب در مقابل گروهک ها در مدارس می ایستادند و علاوه بر دوران دفاع مقدس، امروز نیز جایگاه تعیین کننده ای دارند.

وی با بیان اینکه اسلام به دنبال علم همراه با ایمان و تعهد و اخلاق است، ادامه داد: معلمان در کنار آموزش به مسئله پرورش توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: همان طور که پیامبران دنبال تزکیه بودند، معلمان بویژه مربیان پرورشی هم باید این مسئولیت خطیر را دنبال کنند.

وی با اعلام اینکه نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی تاثیرگذار است و می‌تواند سرنوشت جامعه اسلامی را رقم بزند، گفت: مربیان پرورشی برای تربیت نسلی مومن، متعهد، اخلاق مدار، مدیران شجاع، استقلال طلب، آزادی خواه و عدالت خواه که دل در گرو کشور و دین و آیین داشته باشند، مسئولیت سنگینی دارند.

امام جمعه دیر، کار معلم را احیاگری و هدایت گری دانست و بیان داشت: اگر معلمان و مربیان با دلسوزی و تعهد پای کار بیایند آنچه می‌خواهند عملی می شود.

وی یادآور شد: ما در موقعیتی هستیم که دشمن در جنگ ترکیبی که یکی از ابعاد آن جنگ شناختی است به دنبال تغییر در معرفت و شناخت ما از مسائل مختلف است به گونه ای که دشمن برای جوان به عنوان دوست و دلسوز و مسئولین کشور خودمان را به عنوان دشمن جا بزند.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: دشمن دنبال تسلط بر مغز جوانان و دگرگون کردن افکار و اندیشه های آنها و عوض کردن جای شهید و جلاد و جا انداختن سبک زندگی غربی در جامعه و مدارس و تغییر در نحوه پوشش و رفتار جوانان است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن شبانه روز در جنگ ترکیبی با ما قرار داد، گفت: دانش آموزان و نسل جوان ما در مقابل انواع جنگ دشمن نباید بی پناه باشند و شما مربیان در مدارس باید پناهگاه دانش آموزان باشید.

امام جمعه دیر با بیان اینکه باید ذهن نسل جوان را بخوانیم و بدانیم دغدغه او چیست، اضافه کرد: بهترین کار این است که با نسل نوجوان و جوان ارتباط برقرار کنیم و بدانیم در ذهنشان چه می گذرد.

وی عنوان کرد: برگزاری نمازجماعت و یادواره شهدا در مدارس کار خیلی خوبی است اما مهم این است که ما بتوانیم از رهگذر این برنامه ها دشمن را به دانش آموزان معرفی کنیم.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: اگر دانش آموزان به این نتیجه برسند کشورهایی غربی که از حقوق زن دم می زنند در یکسال گذشته هزاران زن و کودک در غزه به خاک و خون کشیده اند، فریب اینها را نمی‌خورند.

وی تاکید کرد: برای وفاداری دانش آموزان به اسلام و انقلاب و اینکه دل در گرو کشور داشته باشند، باید دوست و دشمن را به آنها معرفی کنیم که اگر این گونه شد مسئله نماز و حجاب هم حل می شود.

امام جمعه دیر گفت: زن با شرف ایرانی به غربی ها ضربه زده است برای همین این کشورها علیه حجاب موضع گیری می‌کنند چون زن ایرانی تبلیغات آنها را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه دین را جامع مطرح کنیم، ابراز کرد: گاهی اوقات به مسئله نماز و حجاب توجه کرده ایم اما از دیگر ارزش های اسلامی مانند صداقت، امانتداری، وفاداری، نوع دوستی، خیرخواهی، احسان به والدین چیزی نگفته ایم در حالی که همه اینها باید در کنار هم باشند.

حجت الاسلام حسینی بهترین روش تربیتی را روش الگویی دانست و افزود: عمل ما باید با گفتارمان منطبق باشد تا دانش آموزان درست الگوبرداری کند.

وی پرورش عواطف دانش آموزان را مسئله مهمی دانست و بیان کرد: برای جذب دانش آموزان به مسجد و نمازجمعه خود مربی و معلم هم باید در این مراسم دینی حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha