جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، رئیس بنیاد بین‌المللی امامت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، گفت: مقاومت و ایستادگی حزب الله چیزی نیست جز اندیشه امامت، این تفکر می‌گوید راهبری امت، تحقق عدالت، برقراری قسط و بر محور امامت می چرخد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، از کرمانشاه، در آیین افتتاحیه رشته‌ تخصصی امامت، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، اظهار داشت: یکی از بحث هایی که در حوزه معارف قرآنی داریم و کمتر به آن توجه می کنیم، موضوع دنیا شناسی است.

رئیس بنیاد بین‌المللی امامت با بیان اینکه غالبا ما دین شناسی با آخرت شناسی پیوند می دهیم و قطعا بخش بزرگی از معارف قرآنی، آخرت شناسی است، گفت: در کنار آخرت شناسی قرآن کریم، اگر نگوییم بیش از آخرت شناسی، اما دست کم به اندازه معارف اُخروی، به دنیا شناسی می پردازد.

مدیر مرکز تخصصی امام شناسی، با اشاره به اینکه ما نیازمند دنیا شناسی، از دیگاه قرآن و سنت هستیم، ابراز کرد: فلسفه وجود دنیا، ارکان حیات دنیوی، نقش انسان در دنیا، راه ها و چاه هایی که فرا روی انسان در دنیا، شیوه مواجهه خیر و شر در دنیا، اینها در قرآن مملو از معارف است که ما جسته و گریخته به آن می‌پردازیم.

رئیس بنیاد بین‌المللی امامت در بخشی دیگر، با بیان اینکه با نگاهی به تاریخ، تمدن و افتخارات گذشته و افتخارات امروزمان، حقا باید اعتراف کنیم که اینها ثمره نعمت بزرگ «امامت و ولایت»، است، خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی و شیعی، تاریخ، تمدن، علوم پر افتخار ما، در گرو عصر امامت است، اگر فقاهت می درخشد، مرهون امامت و ولایت اهل بیت(ع) می باشد.

وی با بیان خاطره ای درزمان اقامتش در لبنان، یادآور شد: در جمعی از علما و مردم که نیمی از آنها اهل سنت بودند، سوال کردم که چرا یک گروه اقلیت به اسم حزب الله با تفکر شیعی، امروز ایستاده‌اند، که در جواب گفته شد، چیزی نیست جز اندیشه امامت، این تفکر می‌گوید راهبری امت، تحقق عدالت، برقراری قسط، بر محور امامت ممکن است، ما نمی پذیریم که اداره جامعه اسلامی به دست انسانی فاسق و فاجر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی، اظهار کرد: رشته های تخصصی که در استان کرمانشاه به سرعت در حال توسعه است، یک ظرفیت بزرگ معرفتی و تربیت نیروی انسانی در خط مقدم درگیری فکری و تمدنی است.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که در آینده درگیری ما در حوزه باورها و به تعبیر رهبری حکیم و فرزانه، جنگ شناختی، است، یادآور شد: مغزها، اندیشه‌ها، باورها و سلول‌های فکری مورد هجمه قرار می گیرد، هجمه اصلی آنجاست، قلبها وقتی نشانه رفت، انگشتها دیگر عمل نمی کند و دیگر جانی برای اسلحه به دست گرفتن نیست.

رئیس بنیاد بین‌المللی امامت با اشاره به فعالیت رشته های تخصصی، ابراز کرد: باید این سنگرهای اصلی مقاومت، راهی به سوی تلاشگری، تربیت نیروی انسانی و تجهیز «عده و عده» بدانیم.

وی رشته های تخصصی حوزوی را سنگرهای مواجه با دشمن برشمرد و تأکیدکرد: غافل نباشیم برای این رشته ها، دشمن از قبل نقشه ریخته است، کمین ساخته، زاغه های مهمات فکری و فرهنگی تدارک دیده، تا نسل جوان ما را نشانه برود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha