جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
کولکاتا میں بین المذاہب "رحمت للعالمین کانفرنس" کا انعقاد

حوزه، هدف از برگزاری این کنفرانس، ترویج وحدت و همبستگی بین ادیان مختلف بود. سخنرانان تأکید کردند که هر دینی عشق، صلح و خدمت به بشریت را می آموزد و بر این اساس می توانیم جامعه ای مرفه و آرام بسازیم.


به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، برای ترویج وحدت و همبستگی بین مذاهب مختلف، کنفرانسی تحت عنوان «رحمة للعالمین» در کلکته هندوستان، برگزار شد. در این کنفرانس علما و دانشمندانی از مذاهب مختلف حضور داشتند. در این مراسم بر وحدت، برادری و احترام متقابل تأکید شد.
احمد حسن عمران، سردبیر مجله معروف بنگالی زبان «قلم پاتریکا» و رئیس جامعه اقلیت در سخنرانی خود گفت که بدون پذیرش اسلام و تعالیم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) درک انسانیت به معنای واقعی ممکن نیست. اسلام از انسانیت، محیط زیست و برابری صحبت می کند. ما باید با پیروی از تعالیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نسبت به همه عدالت را رعایت کنیم.
وی درباره وضعیت کنونی غزه گفت: مسلمانان فلسطین دهه هاست که تحت ظلم و ستم قرار گرفته اند، در یک سال گذشته ۴۲ هزار نفر کشته شده اند و جهان اسلام در این مورد سکوت کرده است. وی از نحوه ایستادگی ایران در کنار مسلمانان غزه در چنین شرایطی تمجید کرد.
وی از سیاست دوگانه جهان غرب انتقاد کرد و گفت: غرب که از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی های مدنی صحبت می کند، در قبال مسئله فلسطین که واقعیت واقعی آن را افشا می کند، سکوت کرده است.
پرتیک مجمدار، محقق هندو، گفت که تعالیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چراغ راه هر انسانی است و مسلمانان باید از آن پیروی کنند.
سردار سوران سینگ رهبر سیک ها نیز در سخنرانی خود گفت که پیروی از آموزه های حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) مهم است و فقط گفتن کافی نیست.
در ادامه پدر پربیرج نایک، رهبر مسیحیان گفت که اسلام دین صلح است و پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) با پیام صلح به جهان آمد، همانطور که حضرت عیسی (علیه السلام) مسیحیت را با محبت ترویج کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رضوان خان نیز گفت: زمانی که مولا علی (ع) حضرت مالک اشتر را به عنوان والی مصر منصوب کرد، فرمود که باید با همنوعان یا امثال خود به انصاف و عدالت رفتار کنید. او گفت که سرزمین هند سرزمین وحدت است ما با هیچ دینی مخالف نیستیم بلکه با افراطی گری به نام دین مخالفیم.
همچنین در ادامه نشست صوفی قادری پیر طریقت رشادت علی قادری گفت که پیامبر رحمت برای همه است پس ما نیز باید نسبت به دیگران مهربان باشیم.
آقای نعیم الرحمان عالم اهل سنت نیز گفت که امروز مسلمانان در فلسطین به دلیل عدم اتحاد جهان اسلام قتل عام می شوند و فقط ایران به آنها کمک می کند. به همین دلیل است که ما ایران را دوست داریم.
حجت‌الاسلام منیر حسین نجفی از علمای شیعه نیز ابراز : هر جا رحمت خدا باشد رحمت پیامبر هم هست. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برای قومی خاص مبعوث نشده است، بلکه برای همه جهان و برای نجات و هدایت همه آمده است.

کنفرانس "رحمة للعالمین"  در کلکته هندوستان، برگزار شد

کنفرانس "رحمة للعالمین"  در کلکته هندوستان، برگزار شد

کنفرانس "رحمة للعالمین"  در کلکته هندوستان، برگزار شد
عنوان

کنفرانس "رحمة للعالمین"  در کلکته هندوستان، برگزار شد

کنفرانس "رحمة للعالمین"  در کلکته هندوستان، برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha