جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024

مدير اجرائي حوزه علميه خراسان گفت: روز جهاني قدس، مصيبت اشغال فلسطين را در رأس مسائل جهان اسلام معرفي كرد.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري حوزه در مشهد با بيان اين كه مهم‌ترين، بارز ترين و اساسي ترين ريشه بحران خاورميانه مسأله فلسطين و جنگ مداوم رژيم جعلي اسرائيل با مردم فلسطين و با برخي از كشورهاي همجوار فلسطين اشغالي از جمله لبنان است، گفت: منشأ بسياري از ناامني‌ها و فتنه ها در جهان، رژيم صهيونيستي است.

وي با اشاره به ظلم‌هايي كه از سوي رژيم غاصب صهيونيست و حاميان او در فلسطين روي مي‌دهد، ابرازداشت: در اين شرايط مردم جهان مي‌خواهند نقش مهم خود را در حمايت از مردم فلسطين اعمال كنند.

دبير شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان تصريح كرد: البته مسلمانان وظيفه‌اي بالاتر دارند، زيرا بنا به فرمايش پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) (مَن اَصبَحَ وَ لَم يَهتَمَّ بِاُمورِالمُسلِمين فَلَيسَ بِمُسلم)، همه دلسوزان عالم به دنبال راه حلي عملي براي پايان دادن به ريشه‌هاي ناامني در منطقه خاورميانه هستند.

وي با بيان اين كه امام خميني(ره)، بر اساس بينش اسلامي و تأسّي به قرآن مجيد، با اعلام جمعه پاياني ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس، راه را به همه آزادانديشان و صلح خواهان جهان نشان داده است، اظهارداشت: مسلمانان و آزادي‌خواهان دنيا در اين روز، با اتحاد و پيوستن به يكديگر، بستر مناسب را براي كوتاه كردن دست اين رژيم غاصب و پشتيبانان آن از ملت فلسطين، فراهم مي‌نمايند.

وي با بيان اين كه با اين اقدام مبارك امام راحل عظيم الشأن (ره)، مسأله فلسطين به عنوان مهمترين دغدغه جهان اسلام مطرح و راه حل آزادي قدس و نجات مردم فلسطين نيز مشخص شد، يادآورشد: اعلام روز جهاني قدس، مصيبت اشغال فلسطين را در رأس مسائل جهان اسلام معرفي كرد و از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با كمك يكديگر به ياري خواهران و برادران خود در فلسطين بشتابند.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام با اشاره به رويدادهايي مانند بيداري اسلامي، كشتار مسلمانان ميانمار، بحران سوريه و ... بر نقش مهم و سرنوشت ساز حضور مردم در راهپيمائي روز جهاني قدس تأكيد كرد و گفت: بايد در اين روز به دنيا ثابت نماييم كه ملت بزرگوار ايران حامي و مدافع آرمان‌هاي انقلابي خود بوده و همواره از منويات مقام معظم رهبري، اطاعت و پيروي مي‌نمايند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha