جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
غبارروبی قبور شهدا

حوزه/ به مناسبت هفته تربیت بدنی، جامعه ورزشی شهر محی آباد به همراه امام جمعه محی‌آباد، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه‌ ماهان و جمعی از مسؤلان با حضور در گلزار شهدا با آرمان های والای شهیدان گرانقدر تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، به مناسبت هفته تربیت بدنی، جامعه ورزشی شهر محی آباد به همراه امام جمعه محی‌آباد، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه‌ ماهان و جمعی از مسؤلان با حضور در گلزار شهدا با آرمان های والای شهیدان گرانقدر تجدید بیعت کردند.

در این مراسم معنوی ورزشکاران و مسئولان با در دست داشتن شاخه گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کردند.

مصطفی خجسته امام جمعه محترم محی‌آباد ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک هفته تربیت بدنی اظهار داشت:در فرهنگ دینی ما سلامتی بسیار اهمیت دارد تا جایی که وجود مقدس و نازنین امام حسین (ع) می فرمایند: 《بادِروا بِصِحَّةِ الأجسامِ فی مُدَّةِ الأعمارِ ؛ در مدّت عمر ، در حفظ سلامت تن بکوشید.

وی در بیان هدف سلامتی تصریح کرد: هدف از سلامتی؛ عبادت و شادابی و در زمان قدیم به هدف آمادگی برای دفاع از وطن بود و امروزه هدف اصلی آن، تربیت جوانان است. از جمله ورزش‌هایی که از دیر باز تاکنون در کشور رواج ایران داشته است می‌توان به تیراندازی، کوه نوردی، شمشیرزنی، دو، اسب دوانی، شترسواری، ارابه رانی، مشت زنی، شنا و کشتی اشاره کرد.

حجت الاسلام خجسته گفت:اسلام به به ورزش تیراندازی، اسب دوانی، شنا به ویژه اهمیت داده است چرا که باید در مقابل دشمنان همیشه آمادگی بدنی داشته باشیم.

امام جمعه محی‌آباد ادامه داد: اگرچه همه شهدا ورزشکار نبودند اما از آمادگی بدنی خوبی برخوردار بودند که توانستند ۸ سال در مقابل دنیا بایستند لذا ما باید از شهدا درس بگیریم و برای مقابله با دشمن همیشه آماده باشیم.

در پایان ضمن اشاره به سخن مقام معظم رهبری تاکید کرد:امام خامنه‌ای عزیز همیشه جوانان را به سه امر مهم تهذیب، تحصیل و ورزش سفارش می‌کنند. به امید اینکه همه ما بتوانیم به این مسئله مهم عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha