شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
تصاویر/ نشست روسا و مسئولین دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان خارجی گفت: از ظرفیت‌های مرزی استان آذربایجان‌غربی با کشورهای خارجی برای توسعه آموزش بین‌المللی لازم  و ضروری است و باید اساتید و روسای دانشگاه‌ها به این امر توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی امروز در نشست روسا، مسئولین دفاتر نهاد رهبری و هیئت رئیسه دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، بر اهمیت نقش دانشگاهیان در حل مسائل حساس منطقه و مواجهه با چالش‌های سال تحصیلی جدید تأکید کرد و اظهار داشت: باید تقویت معنویت و بصیرت در دانشگاه‌ها در اولویت باشد و این دو مولفه می‌توانند جامعه را در مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم توانمند سازند.

وی تصریح کرد: بدون بصیرت، معنویت به تنهایی نمی‌توان به مقابله با دشمنان کمک کرد، بنابراین تقویت این دو در میان دانشگاهیان ضروری است.

امام جمعه ارومیه با درخواست از روسای دانشگاه‌ها برای همکاری با دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها باید در کنار علم‌آموزی، به مهارت‌آموزی نیز بپردازند تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند با آمادگی وارد بازار کار شوند و از ظرفیت‌های علمی و مهارتی خود بهره‌مند گردند.

وی با تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان خارجی گفت: از ظرفیت‌های مرزی استان آذربایجان‌غربی با کشورهای خارجی برای توسعه آموزش بین‌المللی لازم و ضروری است و باید اساتید و روسای دانشگاه‌ها به این امر توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عنوان داشت: با فراهم کردن تسهیلات لازم و از میان برداشتن موانع قانونی، می‌توان به جذب دانشجویان بین‌المللی پرداخت، که این امر می‌تواند تأثیرات مثبتی در رشد و توسعه دانشگاه‌ها و استان داشته باشد.

تاثیر دانشگاه در ایجاد امنیت بسیار موثر و انکارناپذیر است

روسای دانشگاه‌ها از ظرفیت مرزی آذربایجان غربی در جذب دانشجوی خارجی غفلت نکنند

همچنین احمد علیجانپور نیز در این نشست اظهار داشت: در حوزه فرهنگی طی جلسه‌ ای با سردار جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی این نتیجه حاصل شد که نقش دانشگاه در ایجاد امنیت خیلی موثر و غیرقابل انکار است.

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: بر اهمیت ارتقای دانشگاه‌ها به عنوان مراکز کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید در توسعه منطقه‌ای و حل چالش‌های ملی و استانی نقش بیشتری ایفا کنند.

وی به لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت نخبگان و همکاری با هیات‌های اندیشه‌ورز در سطح استان گفت: این همکاری‌ها می‌تواند به حل مسائل اجتماعی و امنیتی منطقه کمک کند، به ویژه در ارتباط با چالش‌های فناوری و امنیتی و تعامل بین دانشگاه‌ها و صنایع به ویژه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی لازم و ضروری است و نقش دانشگاهیان در تولید محصولات تکنولوژیکی مانند پنل‌های خورشیدی را حیاتی است.

همچنین در این نشست، اهمیت پرورش روحیه امید و نشاط در میان دانشجویان و تقویت پیوند بین دانشگاه و جامعه محلی مورد توجه قرار گرفت، به طوری که دانشگاه‌ها باید از طریق میزهای تخصصی و برنامه‌های راهبردی به حل مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای کمک کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha