جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان نقده

حوزه/ حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به مسئله غزه گفت:  مسلمان نباید در خصوص فلسطین و جبهه مقاومت بی تفاوت باشد  و سوره توبه آیه ۴۱ دستور خداوند است با جان و اموال خودجهاد کنید و در این راستا رهبری هم دستور جهاد دادند و از نظر مادی نیز نباید بی تفاوت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه «نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر» گفت: کسی که فقط کارش این است که دنبال عیوب مردم باشد و عیب آن را پخش کند آن انسان شر است و بدترین انسان‌ها است.

وی افزود: انسان با خبرها و سخنان دیگران در مورد یک شخص قضاوت نمی‌کند و وظیفه ما در خصوص عیب مردم این است و در این راستا دنبال عیب نباشیم و اگر عیب را هم فهمیدیم عیب را باید بپوشانیم و آشکار نکنیم. همچنین در صورت دیدن عیبی، آن را به شخص تذکر دهیم و خداوند متعال ستار العیوب است.

امام جمعه نقده گفت: یکی از صفات بارز انسان‌های متقی این است که مومن اهل بهداشت فردی است و نظافت را رعایت می‌کند و مخصوص در روز جمعه که برای مومن روز بهداشت است.

وی ادامه داد: شهید مصطفی خمینی نزدیک به ۴۰ جلد تالیف دارد و در مبارزات انقلاب بود و نهایتا شهید شد و وقتی به امام خمینی (ره) گفتند مصطفی شهید شد امام گفتند یکی از الطاف خفیه خداوند متعال بود.

امام جمعه نقده در ادامه با اشاره به مسئله غزه افزود: مسلمان نباید در خصوص فلسطین و جبهه مقاومت بی تفاوت باشد و سوره توبه آیه ۴۱ دستور خداوند است با جان و اموال خودجهاد کنید و در این راستا رهبری هم دستور جهاد دادند و از نظر مادی نیز نباید بی تفاوت باشیم.

وی گفت: در جهاد رسانه‌ای و جنگ رسانه‌ای باید موضع حق و باطل را تبیین کنیم و غرب و آمریکا اسرائیل را هم مادی و هم رسانه‌ای تامین می‌کنند بنابراین نباید در این خصوص بی تفاوت باشیم کمک کردن ما به فلسطین هم قانونی و هم شرعی است .

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا افزود:بیت المقدس در زمان ظهور امام زمان موضوعیت دارد ، حقوق بشر الان کجاست؟ بنابر این هر طور که از دستمان بر می آید باید به جبهه مقاومت و فلسطین کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha