شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
آسیب های اجتماعی

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات و بایسته ها به منظور مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی در کشور، نقش آفرینی و دغدغه مندی نخبگان و رسانه هاست.

نرجس شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که برای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیازمند عزم و اراده ملی و نقش آفرینی گروه ها و طیف های مختلف هستیم، اظهار داشت: هم نخبگان و هم رسانه ها و هم مسئولان در این زمینه وظیفه دارند و هر کدام اگر در حیطه تخصصی خود به درستی نقش آفرینی کنند به تدریج شاهد کاهش این آسیب ها و معضلات در سطح جامعه خواهیم بود.

وی افزود: اگر در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دقت کنیم متوجه می شویم که حضرت آقا بر لزوم شکل گیری فضای همدلی و همکاری برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی تأکید فراوانی داشته اند به خصوص از منظر تعامل میان مسئولان با نخبگان و متخصصین و این که در این فرآیند از ظرفیت رسانه های جمعی در امر اطلاع رسانی و پیگیری مسایل و مطالبه گری به شکل شایسته ای استفاده شود.

این پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که ارتقای سطح بینش و بصیرت جامعه به موازات توسعه آموزش های سواد رسانه از جمله راهکارهای مهمه مقابله با معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در این باره باید از ظرفیت حوزه و دانشگاه در مسیر تحقق اهداف و مصالح عالی جامعه و نظام اسلامی به درستی بهره برداری کرد که متأسفانه در این زمینه با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز ضعف ها و کم کاری هایی وجود دارد که باید مرتفع شود.

وی گفت: از سویی ما هر چقدر که بتوانیم در راستای تبیین و معرفی شاخصه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی بکوشیم، بدون شک نتیجه آن را در کاهش آسیب های اجتماعی و رفع معضلات فرهنگی به عینه خواهیم دید و لذا در این رابطه نیز می بایست از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی استفاده حداکثری کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha