یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
رابر

حوزه/ حجت الاسلام علیدادی در جلسه اولیا و مربیان دبیرستان نمونه شهرستان رابُـر گفت:‌حضور در مسجد معضلات اجتماعی را از بین میبرد و آسیب ها را کاهش میدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، همزمان با آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان، جلسه اولیا و مربیان دبیرستان نمونه دولتی دخترانه رضوان شهرستان رابُـر با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر ضمن بیان اینکه اولیا خود مربی فرزندان هستند بیان داشت: در قران کریم و ادبیات معصومین دو واژه داریم ‌که اگر یکی از آنها در زندگی شخصی باشد انسان عاقبت به شر میشود و اگر دیگری در زندگی شخصی باشد، انسان عاقبت بخیر میشود.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اهمیت دو واژه گفت: قرآن می فرماید آنچه که زندگی را رو به انحطاط و سقوط میبرد؛ غفلت است و اگر غفلت آمد شک نکنید سقوط، استدراج و عاقبت به شری در کمین ماست.

امام جمعه رابر با سوال اینکه غفلت چیست، اظهار داشت: امیرالمومنین علی (ع) با اینکه خودشان اهل حکمت است خطاب به امام مجتبی(ع) سوال میکنند که غفلت چیست؟ امام مجتبی (ع) عرضه میدارند:《الغَفلَةُ تَرکُکَ المَسجِدَ، و طاعَتُکَ المُفسِدَ》یعنی ایشان غفلت را در دو چیزی میدانند اول اینکه کسی مسجد را ترک کند، با مسجد بیگانه باشد و دومین عامل همراهی با رفیق بد است.

وی با تاکید به ارتباط والدین با مسجد گفت: با ترک مسجد اولین خطر برای انسان مربی و متربی به وجود می آید این است که دچار غفلت میشوند. حضور در مسجد معضلات اجتماعی را از بین میبرد و آسیب ها را کاهش میدهد.

وی افزود: پیامبر اکرم میفرماید 《خدا به اهل مسجد سه موهبت عطا میکند؛ ارتباط با خودش، دعایی که عذاب خدا را برطرف میکند و شخص یک رفیق و مونسی پیدامیکند که انسان را در طاعت خدا کمک میکند.》

حجت الاسلام علیدادی با تاکید به اینکه والدین به عنوان مربی فرزند باید از غفلت بیرون بیاید تا بتواند فرزند را از غفلت بیاورند، گفت: آن چیزی که غفلت را از بین میبرد نشستن در کنار صحبت های یک واعظ و سخنور است، کنار صحبت یک انسان صاحب نفس نشستن است.

امام جمعه رابر نقش اولیا را در تربیت فرزندان مهم دانست و متذکر شد: اولیایی که اهل مسجد و نماز اول وقت نیستند و در ارتباطات فرزندان و دوستانشان دقت نظر ندارند نمی‌توانند مربیان خوبی برای فرزندان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha