شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 19, 2024
ی
سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقا

حوزه/ در جلسۀ پارلمان آفریقای جنوبی، جولیوس ملما ، رهبر حزب مبارزان اقتصادی، خطاب به رئیس جمهور دربارۀ قطعنامۀ غیر الزام‌آوری که خواستار بسته شدن سفارت اسرائیل در آفریقا بود، گفت: مردم آفریقای جنوبی نمی‌توانند با قاتلان و متجاوزان که زنان و کودکان را کشته‌اند و می‌خواهند ملت فلسطین را نابود کنند رابطه داشته باشند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، با تأکید بر اینکه حمایت آفریقای جنوبی از آرمان فلسطین قطعی و لازم است دربارۀ قطعنامه‌ای که از سوی قانونگذاران در پارلمان تصویب شده و خواستار بسته شدن سفارت اسرائیل در پرتوریا، پایتخت اداری کشور آفریقای جنوبی، بوده گفت: این موضوع درحال بررسی است و دولت ما بی‌میل به این کار و ترسو نیست؛ در حال بررسی مسائل گسترده‌تری در این زمینه هستیم.

جولیوس ملما، رهبر حزب مبارزان اقتصادی، به فراخوانی سفیر برزیل از اسرائیل اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهور آفریقا گفت: مردم آفریقای جنوبی نمی‌توانند با قاتلان، متجاوزان... که زنان و کودکان را کشتند و می‌خواهند ملت فلسطین را نابود کنند، سرزمین مشترکی و روابط دیپلماتیک داشته باشند.

گفتنی است آفریقای جنوبی در اواخر سال ۲۰۲۳ در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه شکایتی ثبت کرد و اسرائیل را که از اکتبر سال گذشته غزه را بمباران کرده است، به عدم پایبندی به تعهداتش تحت کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ متهم کرد. چندین کشور دیگر هم از جمله اسپانیا، ترکیه، نیکاراگوئه، لیبی، کلمبیا... از این شکایت حمایت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha