دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
پیش همایش مبانی فقهی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم

حوزه/ کمیسیون پیش از همایش بین المللی مبانی فقهی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با حضور اساتید و طلاب المصطفی در سالن شهیدین مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کمیسیون پیش از همایش بین المللی مبانی فقهی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با حضور اساتید و طلاب المصطفی، قبل از ظهر امروز ۲۹ مهر در سالن شهیدین مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد.

در این کمیسیون با موضوع "وظایف دولت و ملت نسبت به رونق بخشی اقتصاد" برگزار شد، تعدادی از اساتید و طلاب دارای مقالات برتر به ارائه چکیده، نوآوری و ضرورت اثر علمی خویش در سالن شهیدین مجتمع آموزش عالی فقه پرداختند.

مقالات ارائه شده در این نشست عبارتند از وظایف ملت در توزیع عادلانه اقتصادی؛ اثر حجت الاسلام صابری، مبانی فقهی راهکارهای مشکلات عقود مشارکتی در گام دوم انقلاب اثر حجت الاسلام حسینی، وظیفه دولت و ملت در مصرف عادلانه اقتصادی اثر آقای انصاری می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سائلی مدیر کمیسیون "وظایف دولت و ملت نسبت به رونق بخشی اقتصاد" اظهار کرد: ۱۳۵۰ مقاله به این دبیرخانه این همایش ارسال شده که اگر حداقل هر مقاله ۲۰ صفحه باشد، یعنی ۲۷ هزار صفحه پژوهش در مبانی فقهی حضرت آقا در بیانیه گام دوم نگاشته شده است.

مدیر گروه فقه و اصول مجتمع آموزش عالی فقه قم خاطرنشان کرد: اگر تنها صاحبان اثر این همایش متن بیانیه را حداقل پنج بار خوانده باشند؛ بیش از ۶ هزار بار در این متن دقت در نکات پژوهشی شده که برکت و خیزشی عظیم در جامعه علمی، نخبگانی و جامعه روحانیت کشور شمرده می شود.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسینی اظهار کرد: نکته جالب توجه در آثار ارسالی به همایش، مشارکت پرشور اساتید و طلاب در این همایش است به گونه ای که برخی از اساتید مجتمع تا ۱۱ مقاله ارائه دادند.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی فقیه افزود: بیشتر نویسندگان این آثار از جامعه نخبگانی مجتمع آموزش عالی فقه هستند که افتخار و پیشانی جامعه المصطفی نیز به شمار می روند.

گفتنی است: همایشی با ۲۷ هزار صفحه پژوهش در مبانی فقهی مقام معظم رهبری برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha