دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
هویت طلبگی

حوزه/اولین جلسه از سلسله جلسات هویت طلبگی در مدرسه علمیه ریحانه النبی(س)اراک برگزار شد.

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س)اراک اولین جلسه از سلسله جلسات هویت طلبگی با حضور حجت الاسلام هاشمی استاد حوزه علمیه استان مرکزی در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام هاشمی در ابتدا به تعریف فکر پرداخت و اظهار داشت:فکر یعنی حرکت عقل یا ذهن از سمت معلومات ذهنی به مجهولات ذهنی و ما میتوانیم از طریق معلوماتی که در ذهن داریم به مجهول ذهنی خودمان برسیم، پس در بحث تفکر به تعامل نیاز داریم .

وی مبحث خود را با سوال از طلاب شروع کرد و گفت: هویت طلبگی چیست؟ چه نقشی در جامعه داریم؟آیا قرار است جهاد تبیین کنیم؟

این استاد حوزه افزود:جامعه ما یک جامعه مردمی است که بر پایه اسلام شکل گرفته است یعنی جمهوری اسلامی ایران، آیا ما نسبت به جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داریم؟ بله وظیفه ی ما سیاست گذاری و پیشبرد اهداف اسلامی و... است که البته بستگی به طلاب دارد که خوب درس بخوانند که عضوی از سیاست گذاران کلان جمهوری اسلامی شوند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در دنیا جمهوری اسلامی را به عنوان یک جامعه دینی پذیرفتند و مقبولیت دارد اما سوال اینجاست که فرق انقلاب ما با بقیه انقلاب ها چیست؟ مبانی دینی ما و مردمی بودن ما و همچنین شعار اصلی انقلاب ما که مبارزه با ظلم و استکبار است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد : مبارزه با استکبار در همه ی زمینه ها و همه ی کشورهای جهان وظیفه ماست و مبارزه ی اصلی انقلاب ما مبارزه با ظلم و طاغوت است. البته مبارزه با ظلم و استکبار یکی از مشخصه های انقلاب است، اگر کشوری موردظلم قرار بگیرد و مظلوم واقع شود از آن کشور حمایت می‌کنیم و اگر کشوری ظالم باشد و به کشوری دیگر ظلم کند به جنگ می پردازیم چه کشور اسلامی و چه غیر اسلامی بنابراین این طلبه باید این نوع تفکر را در خودش زنده کند.

وی گفت :ما اگر بخواهیم با (تفکر) انقلاب اسلامی را پیش ببریم باید نقش و جایگاه طلبه را در انقلاب بدانیم.

حجت الاسلام هاشمی در پایان طلاب را به خواندن بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین خصوصیات انقلاب اسلامی در بیانات مقام معظم رهبری توصیه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha