دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
دیدار

آیت الله رجبی با اشاره به کلام آیت الله مصباح یزدی(ره) که گفتند طرح ولایت حاصل ۵۰ سال پشتوانه فکری است، گفت: تمامی مباحث این طرح همراه با مبانی عقلی ارائه می شود و اساس کار کاملا براساس عقلانیت و برون دینی است و در این طرح پیوند نظام توحیدی، نظام سیاسی و حقوقی به طور کامل مشخص و ارتباط آنها با همدیگر تبیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار خانم انسیه جلیلی طهماسبی مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری تهران که در سالن جلسات موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد در سخنانی گفت: امروزه علومی که در دانشگاه های ما تدریس می شود غالبا بر اساس مبانی سکولار و بی توجه به دین و یا در برخی جاها مقابل دین است و علی رغم سالهای زیادی که از انقلاب اسلامی می گذرد اما تغییر خاصی در این علوم رخ نداده است.

وی با اشاره به اهمیت دوران تحصیل در دبیرستان و لزوم تقویت باورهای دینی دانش آموزان افزود: یکی از بهترین دوران ها برای پرورش باورهای دینی نوجوانان و جوانان مقاطع قبل از ورود به دانشگاه و دبیرستان است، اگر مبانی فکری و معرفتی آنان در این دوران تقویت شود در دانشگاه می توانند محفوظ بمانند لذا وجود چنین دبیرستان هایی که به علوم و معارف اسلامی توجه لازم را دارند بسیار خوب و ارزشمند است.

رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: اقدامات خوب و ظرفیت های زیادی در این موسسه وجود دارد که می شود از این ظرفیت ها برای تقویت و تعمیق باورهای دینی جوانان و دانش آموزان استفاده شود، یکی از این ظرفیت ها دوره های طرح ولایت می باشد که برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار اثرگذار می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: باید شناخت ها و معارف های ما بر استدلال ها و استناد های محکمی استوار باشد و بدون شک یکی از منابع شناخت اسلام منابع دینی است؛ اما در جامعه امروز با برخی از افرادی روبرو هستیم که با اصل دین و مبانی آن که ما با آن مبانی بر آنان استدلال می کنیم را نمی پذیرند و ما باید به ناچار با استمداد از براهین عقلی با شبهات آنان برخورد کرده و با آن مواجه شویم و جواب های قانع کننده ای را ارائه دهیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: طرح ولایت، طرحی است که تمامی مولفه های لازم را که ممکن بوده، در خود جای داده است و رسالت این طرح این است که شبهات مبنایی مخاطبان را حل کرده و مباحث معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه، مبانی اخلاق و مجموعه مباحث اخلاقی را دنبال می کند.

آیت الله رجبی با اشاره به کلام آیت الله مصباح یزدی(ره) که گفتند طرح ولایت حاصل ۵۰ سال پشتوانه فکری است اظهار داشت: تمامی مباحث این طرح همراه با مبانی عقلی ارائه می شود و اساس کار کاملا براساس عقلانیت و برون دینی است و در این طرح پیوند نظام توحیدی، نظام سیاسی و حقوقی به طور کامل مشخص و ارتباط آنها با همدیگر تبیین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های ایجادی طرح ولایت ابراز کرد: کسانی که طرح ولایت را می‌گذرانند از لحاظ بُعد انگیزشی ترقی پیدا می‌کنند که بهترین دلیل بر این گفته، اظهارات دانش پژوهان این طرح است که این دوره ها را گذرانده اند و انرژی غیرقابل وصفی را نسبت به مکتب و ولایت فقیه به دست آورده‌اند.

در ابتدای این دیدار خانم جلیلی طهماسبی مدیر دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری تهران به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های ارائه شده در این دبیرستان و لزوم بهره مندی بیشتر از ظرفیت های موسسه امام خمینی ره پرداخت.

خانم جلیلی طهماسبی در نشست های جداگانه ای با روسای مرکز آموزش های مجازی و مرکز مشاوره ماوا از نزدیک با فعالیت های این مراکز وابسته به موسسه امام خمینی ره آشنا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha