دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه باید ذهن خود را روی بیمه پیشگیری ببریم که هم ارزان‌تر است و هم مردم آسیب نمی‌بینند، گفت: باید طرح پیشگیرانه عرصه سلامت طراحی شود، یعنی مردم بیمه پیشگیری هم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان بوشهر، اظهار داشت: سلامت مانند امنیت، فرهنگ و دانش در هندسه کلان جامعه از ارکان مهم است.

وی با بیان اینکه در بین چهار رکن بنیادین جامعه، سلامت نقش ویژه‌ای دارد، افزود: سلامت از امور استراتژیک و بنیادین و راهبردی جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: کشور ما در مدیریت سلامت و کنترل بیماری‌ها موفق است اما مانند بیشتر کشورها در عرصه پیش‌بینی، پیشگیری و احتمال بیماری‌های آینده متاسفانه دارای توانمندی لازم نیستیم.

وی، حضور متخصص، دارو و سخت‌افزار بیمارستانی و درمانگاهی را برای نظام سلامت مهم دانست و بیان کرد: یکی از پرهزینه‌ترین سیستم‌های مدیریت جامعه، درمان است به گونه ای که هم سخت افزار آن مانند بیمارستان و درمانگاه و هم هزینه خود درمان گران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: اگر در بحث هزینه درمان تحت عناوین مختلف به مردم کمک نشود ولو سخت افزار و تجهیزات و متخصصین ما خوب باشد اما مردم به‌خاطر هزینه بالا نتوانند خود را درمان کنند، این تجهیزات کارایی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه حوزه بیمه سلامت حوزه استراتژیک است، خاطرنشان کرد: در عرصه پیشگیری در ایران فعالیت خوبی داریم اما نتوانستیم بیماری‌های شایعی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون، قلبی، استخوانی، دهان و دندان را مدیریت و کنترل کنیم و به مرز خطرناکی رسیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در دو استان بوشهر و یزد میزان بیماری دیابت نوع ۲ خیلی بالاست، گفت: در عرصه پیشگیری بر حسب آمایش سرزمینی باید خیلی فعالیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ذهن خود را روی بیمه پیشگیری ببریم که هم ارزان‌تر است و هم مردم آسیب نمی بینند، افزود: باید طرح پیشگیرانه عرصه سلامت طراحی شود، یعنی مردم بیمه پیشگیری هم شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه بخاطر تحریم امکانات درمانی ما محدود است، ادامه داد:‌ این تحریم یک فرصت است که شرکت‌های دانش بنیاد به حوزه ساخت این تجهیزات ورود کنند، هرچند رسیدن به استانداردهای جهانی چندین سال وقت می برد.

وی تأکید کرد: با توجه به گرانی دارو و درمان، مردم نیاز به حمایت دارند و بیمه نقش مهمی دارد، لذا باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بیمه اعزام نیز محقق شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: استانی که دچار مشکلات سخت افزاری و فوق تخصص باشد به مردم آن در حوزه درمان خیلی سخت می گذرد،پس دنبال این هستیم در شیراز و تهران بتوانیم مهمان سرا برای اسکان ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران در بحث اعزام، اسکان و درمان، گفت: گاهی اوقات هزینه اعزام و اسکان از هزینه درمان بیشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha