دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ پژوهشگر جشنواره علامه حلی یکی از مهمترین روش های اثرگذاری بزرگان مسیحیت را استفاده از احادیث ائمه اطهار(ع) عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اسدی ضامن‌جانی امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی در مدرسه معصومیه قم گفت: الگوی تبلیغی مسیحیت تبشیری باید مورد واکاوی قرار گیرد. با مطالعه تخصصی و میدانی به این نتیجه رسیده ایم که استنادهای علمی بیشترین نقش را در توسعه فعالیت های مسیحیت تبشیری در دنیای امروز داشته است. البته منظور ما استفاده از گزاره های کارآمد است.

وی تصریح کرد: جول اوستین موفق ترین کلیسای مسیحیت تبشیری است که 70 هزار نفر هر هفته یک شنبه ها به کلیسای وی رفته و حق ورودی یک دلاری را نیز می دهند. نکته جالب این است که او به شکل مکرر از احادیث ائمه(ع) به خصوص فرازهای نهج البلاغه به عنوان داده های شخصی استفاده می کند.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: دومین الگوی توسعه فعالیت های مسیحیت تبشیری در فضای مجازی، رویکرد احساسی است. مسیحیت تبشیری از گزاره های شناختی از احساس بهره های فراوان می برد.

ضامن‌جانی گفت: استفاده از اقناع منطقی و احساسی موجب تضمین بقای یک اندیشه است.هنگامی که مسیحیت تبشیری مخاطب سرسختی می بیند، از فنون مغالطه و قالب همراهی با مخاطب استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: بیشترین محتوای مسیحیت تبشیری از محتوای ویدئوی و بازی وارسازی استفاده می کند. این ابزارهای ارتباطی پاشنه آشیل ما و نقطه قوت دشمن هستند.

پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: باید بپذیریم که ابزارهای ارتباطی امروز، ابزار ما نیستند. وقتی از باطری پیجر بمب می سازند، قطعا از تلگرام و اینستاگرام هم بمب فرهنگی تولید می کنند.

وی گفت: اساسا چیزی به نام فضای مجازی نداریم و هرچه داریم، عنصر سایبر است که دال مرکزی این علم، مدیریت بشر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha