دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره علامه حلی (ره)

حوزه/ استاد برگزیده جشنواره پژوهشی حوزه، حرکت در مسیر شهدای روحانی را مهمترین راه تعالی طلاب دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نیا امروز در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره پژوهشی اساتید حوزه های علمیه و پانزدهمین جشنواره علامه حلی در مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: نسل امروز نیازمند الگوگیری از شهدای روحانیت است. عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی و ایران و تحقق وعده های صادق، مرهون رشادت شهدای روحانیت است.

استاد حوزه افزود: امروزه دشمن علمای فاضلی چون شهید صفی الدین و سید حسن نصرالله را به شهادت می رساند چون می داند که بزرگترین خطر آنها، علمای بزرگ ما هستند.

وی گفت: برای اینکه طلاب جوان در جمع سکولارها گرفتار نشوند و وسوسه های کسانی که استکبار و اسراییل را به رسمیت می شناسند، آنها را گرفتار نکند باید شاخصه های نظام فکری امامین انقلاب را به خوبی بشناسد.

استاد حوزه اظهار کرد: شهدای روحانیت مردان بی ادعایی بودند که در لحظات مورد نیاز به یاری دین خدا آمدند.

وی گفت: به نظر می رسد که امتیاز ویژه شهدای روحانیت، خصلت های برجسته اعتقادی و رفتاری است. شناسایی و دسته بندی این اوصاف برجسته و متمایز از دیگران در سبک زندگی شهدای با فضیلت روحانیت است. با روش تحلیل کیفی متعارف، بیانات امامین انقلاب اسلامی، مفاهیم ارایه شده در این حوزه، شاخص های طلبه تراز انقلاب اسلامی به دست آمد. در این حوزه به الگوهای زمینه ساز و استمرار بخش رسیدیم.

ملکوتی نیا یادآورشد: شاخص های نهایی شهدای روحانیت، شامل راهبر و هدایت گر، خدوم و خستگی ناپذیر، اهل قم و بیان گویا، مخلص و شجاع، مومن به اهداف انقلاب و مشتاق شهادت و عالم به معارف دین و دشمن شناس هستند.

وی گفت: بر اساس نتایج این تحقیق به نظر می رسد که می توان مقیاسی برای وضعیت سنجی و ارزیابی میزان روحیه انقلابی طلاب طراحی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha