دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: قشر نخبه و دانشجوی انقلابی باید موقعیت کنونی جبهه انقلاب و اسلام را در جهان ارزیابی و با باورمندی در خط مقاومت ایستادگی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در هفتمین نشست مسئولین بسیج دانشجویی خراسان رضوی تحت عنوان «قرار قیام» که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد خطاب به دانشجویان و نخبگان اظهار کرد: مسئله‌ای که امروز شما باید به‌طور دقیق، عمیق و باورمندانه پیرامون آن تفکر و تحلیل کنید، وضعیت خاص جهانی ما است، وضعیتی که در جریان حلقه مقاومت شکل گرفته است که آیا تا به این لحظه مطلوب بوده است یا خیر؟.

ایشان با بیان اینکه شما توده جامعه نیستید که بر اساس احساسات و فضای شعاری حرکت کنید، افزود: تفاوت بین نخبه و توده در این بخش است که جریان نخبه بر اساس باوری که دارد، مبانی فکری خود را تنظیم می‌کند و در مسیر آن حرکت می‌کند؛ در این حرکت بخش توده جامعه را نیز با خود همراه می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به تقسیم جهان به دو بلوک غرب و شرق اشاره کرد و گفت: این دو بلوک با هدف ریاست و سیادت بر سرنوشت مردم جهان و استخدام منابع مادی و ثروت ملت‌ها در جهت رشد و توسعه منافع اقتصادی آن‌ها شکل گرفت.

ایشان با بیان اینکه این برخورد و درگیری بین دو بلوک با سقوط بلوک شرق به هم خورد، بنابراین شرق نیز روش سرمایه دارانه غرب را پیش گرفت، اضافه کرد: در ادامه، جریان ارتباطات مرزهای جغرافیایی را از بین برد و ملت‌ها به هم مرتبط شدند، اقتضا این اتصالی که ارتباطات به وجود آورد، مدیریت واحد جهانی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: غرب در قرن بیستم توانست سیادت و تسلط خود را در جریان مدرنیته پیاده کند؛ اما آن‌ها نگران این موضوع بودند که آیا می‌توانند این قدرت را در قرن 21 نیز حفظ کنند یا خیر؛ به همین منظور در همایشی که غرب در سال 1996 در دانشگاه لیون فرانسه برگزار کرد به بررسی این موضوع پرداخت.

ایشان گفت: در این نشست اسحاق رابین، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که قرن 21، قرن زور نیست که غرب بتواند با شناور و ناوهای جنگی در اقیانوس‌های دنیا حکومت کند، قرن زَر نیز نیست که با دلار بشود بر دنیا حاکم شد؛ قرن 21، قرن تسلط تمدن، فرهنگ و ایدئولوژی است.

فرهنگ اسلام مقدم و مسلط بر تمام تمدن‌هاست

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اسحاق رابین اعتقاد داشت که در این قرن مرزهای جغرافیایی از بین خواهد رفت و مرزهای فرهنگی تنها باقی خواهد ماند که در این وضعیت فرهنگ‌ها با یکدیگر رقابت کرده و فرهنگی که پیروز شود بر دنیا حکومت خواهد کرد؛ قوی‌ترین فرهنگ و ایدئولوژی نیز فرهنگ اسلام است که برای حفظ قدرت غرب باید از بین برود.

ایشان با بیان اینکه تمدن اسلام به دلیل اینکه با فطرت انسانی تطبیق دارد، نسبت به فرهنگ غربی که بر اقتصاد استوار می‌باشد، پیروز است، عنوان کرد: فرهنگ اسلام مقدم و مسلط بر تمام تمدن‌هاست، در همین راستا غرب با تمام قوا به میدان آمده است تا اسلام را براندازی کند، برای برداشتن این چالش تا به آنجا حرکت می‌کند که دست به نسل‌کشی مسلمانان نیز بزند؛ مانور این اقدام را می‌توان در نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه به دست اسرائیل مشاهده کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اگر پیروزی انقلاب نبود، اگر امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی را تشکیل نداده بودند، جبهه ضد استکباری شکل نمی‌گرفت، به همین دلیل برخورد ما با مسئله فلسطین و لبنان نباید این‌گونه باشد که مردم این دو کشور گرفتار جنگ نابرابر و ظالمانه‌ای شدند، بلکه آنان در صف مقدم جبهه اسلام قرار گرفتند؛ بنابراین بحث کمک به مردم فلسطین و لبنان نیست، بلکه وظیفه ما نسبت به پشتیبانی از این جبهه مقدس است.

ایشان با اشاره به گذشت 45 سال از انقلاب اسلامی و جنگ با اسرائیل خاطرنشان کرد: امروز باید ارزیابی کنیم که آیا در این خط و جبهه شکست خوردیم یا پیروز بودیم، برادران و خواهران توجه کنید باوجوداینکه تا این لحظه 50 هزار شهید تنها در غزه داشتیم و رجال ارزشی و اثرگذاری مانند سید حسن نصرالله که سرمایه قوی برای امت اسلامی بودند را از دست دادیم اما در جنگ تمدن‌ها پیروز بودیم.

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امروز تمدن غرب با تمام ادعاهای حقوق بشری، انسان دوستانه و صلح جهانی خود شکست‌خورده است و تمام ملت‌ها و کشورها متوجه دروغ بودن شعارهای آن شده‌اند، در مقابل هر ادعایی که اسلام کرده است با فداکاری، ایثارگری مسلمانان در غزه، فلسطین و لبنان اثبات شده است.

آغاز جریان گرایش همگانی به اسلام

ایشان با بیان اینکه تمدن و فرهنگ اسلامی امروز در جهان رو به رشد است، تأکید کرد: جریان گرایش به اسلام بدون آوردن دلیل فلسفی و انجام مباحثات به‌صورت همگانی شروع شده و در اسلام گرایش به شیعه نیز فوق‌العاده زیاد شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این سخن رهبری که ما در جبهه مبارزه با استکبار جهانی به قله نزدیک شدیم، تصریح کرد: منظور از رسیدن به قله، حاکمیت واحد جهانی اسلام در کره زمین است، بنابراین ما وظیفه داریم در این خط ایستادگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha