دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
حزب الله لبنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم در ویژه برنامه «نصرالله و آینده مقاومت»، ساختار سازمانی حزب الله لبنان را تشکیلاتی مستحکم خواند و گفت: حزب الله رده های فرماندهی را به نحوی قرار داده است که تا چند رده هم اگر ترور شوند، ساختار این تشکیلات هرگز دچار فروپاشی نمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم، کارشناس مسائل جهان اسلام با حضور در تلویزیون اینترنتی پاسخ وابسته به مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه مکتب شهید سید حسن نصرالله و آینده حزب الله لبنان را مورد واکاوی قرار داد.

وی ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان و سایر فرماندهان شهید جبهه مقاومت به تشریح برخی از ویژگی های شخصیتی شهید سید حسن نصرالله پرداخت و گفت: این شهید مظلوم، مقاوم و مقتدر شخصیت بی نظیری در جبهه مقاومت بود.

جامعیتی که شهید سید حسن نصرالله داشت، در کمتر کسی دیده می شد

ایمانی مقدم اظهار کرد: جامعیتی که این سید بزرگوار داشت، در کمتر کسی دیده می شد. او هروقت که بحث مبارزه و مقاومت در مقابل دشمن بود، قلبی جوان، شجاع و مبارز داشت و همانند یک چریک که جانش را در طبق اخلاص گذاشته تا به دوست تقدیم کند، عمل می نمود. در کنار این ها وقتی صحبت از برنامه ریزی و تدبیر می شد، مانند یک جوان شطرنج باز ماهری که می داند مهره ها را باید به چه ترتیبی بچیند تا بیشترین ضربه را به دشمن بزند، عمل می کرد.

وی شهید سید حسن نصرالله را مرید محض مقام ولایت برشمرد و گفت: این شهید بزرگ در زمینه معرفت، عبادت و ارتباط با خدا نیز مانند یک عارف واصل بود و با شنیدن نام ابی عبدالله(ع) به پهنای صورتش اشک می ریخت.

مکتب شهیدان سلیمانی و سیدحسن نصرالله

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: مقام معظم رهبری در مورد دو نفر تعبیر به مکتب کرده اند. یکی از آن ها شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که رهبری در مورد ایشان فرمودند "سلیمانی یک مکتب بود" و دیگری شخصیت بزرگ شهید نصرالله بود که رهبر معظم انقلاب در موردشان فرمودند "من همچنان و به جد در مورد ایشان عزادار هستم".

ایمانی مقدم با تأکید بر اینکه شهید سید حسن نصرالله برای کشورهای مختلف دنیا الگو بود، تصریح کرد: این سکاندار جبهه مقاومت نه فقط در لبنان و سوریه که در کل جهان نقش الگویی داشت و حرکت های آزادی بخش در کشورهای مختلف جهان از سیره این شهید الهام گرفت.

وی گفت: امت اسلامی، بلکه جامعه بشری شخصیتی را از دست داده که به این زودی ها جبران پذیر نیست. اما باید امید خود را از دست ندهیم؛ زیرا خداوند در سوره مبارکه بقره، آیه ۱۰۶ به ما وعده داده که «مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا»، یعنی اگر ما آیتی که به پیامبر اکرم(ص) تفسیر شده است را از میان شما بردیم یا بهتر از آن را و یا مثل آن را به شما می دهیم.

اعتراف اسحاق شارون به شجاعت و توانمندی سیدحسن نصرالله

کارشناس مسائل جهان اسلام اظهار کرد: وقتی دبیرکل قبلی حزب الله مرحوم شهید سیدعباس موسوی به شهادت رسید، حالت یأس و رخوتی در بچه های حزب الله پیدا شد؛ اما زمانی که شورای عالی حزب الله بلافاصله سید حسن نصرالله رضوان الله تعالی علیه را به عنوان جانشین انتخاب کرد، مدتی بعد نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اسحاق شارون اعلام کرد: ما رهبر حزب الله را کشتیم، اما کسی جایگزین او شد که از او شجاع تر، جان برکف تر، باهوش تر و زرنگ تر بود.

وی ساختار سازمانی حزب الله لبنان را تشکیلاتی مستحکم خواند و افزود: حزب الله رده های فرماندهی را به نحوی قرار داده است که تا چند رده هم اگر ترور شوند، ساختار این تشکیلات هرگز دچار فروپاشی نمی گردد. کما اینکه دیدیم پس از شهادت سید حسن نصرالله تعداد و برد موشک های حزب الله که به سمت مناطق اشغالی پرتاب شد، افزایش چندبرابری پیدا کرد. بنابراین امروز به وضوح می گوییم که شهید نصرالله به مراتب از سید حسن نصرالله برای دشمن خطرناک تر است.

ایمانی مقدم با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در جمعه نصر مبنی بر قانونی و شرعی بودن حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل گفت: آنچه به عنوان عملیات وعده صادق ۲ انجام شد، عطف به عملیات وعده صادق ۱ بود و بعد از وعده صادق ۲ که رژیم جنایتکار صهیونیستی آمد و گفت ما از این عملیات هم هیچ آسیبی ندیده ایم، مقام معظم رهبری با حضور در فضای باز و در اجتماع عظیم نمازگزاران با صراحت این عملیات را بر اساس اسناد بین المللی و منابع دینی اقدامی کاملاً قانونی و شرعی اعلام کردند و تصریح نمودند اگر لازم باشد باز هم تکرار خواهد شد.

وی کشتن مهمان یک کشور را تجاوز به حریم آن کشور دانست و گفت: از همین جهت که در اسناد متعدد حقوق بین الملل هم آمده است، حتی کشورهای اروپایی نتوانستند پس از وقوع عملیات وعده صادق ۲ از رژیم صهیونیستی حمایت نمایند.

بهترین راهکار برای رسیدن به صلح در فلسطین

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: همان طور که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تصریح داشته اند، می بایست در فلسطین اشغالی پس از اینکه تمام مهاجرانی که از کشورهای مختلف اروپایی و غیراروپایی که از سال ۱۹۴۸ به آنجا گسیل داده شده اند به کشورهای خودشان بازگردانده شوند، در میان مردم بومی فلسطین همه پرسی برگزار شود و بر پایه نسبت جمعیتی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، پارلمانی در این کشور تشکیل گردد تا به یک نظام سیاسی با ثبات، مشخص و یکپارچه برسند و صلح و امنیت در این سرزمین ها حاکم شود.

وی افزود: نکته جالب توجه این است که وقتی دبیرکل سازمان ملل موضع محقّانه ای گرفت و گفت رژیم حاکم بر اسرائیل نباید چنین اقداماتی داشته باشد، صهیونیست ها گفتند که اصلاً ما سازمان ملل را قبول نداریم. پس به همین جهت کسی را که به هیچ قانون و مقرراتی پایبند نیست باید با زبان زور با آن مواجه شد.

تحولات اخیر نویدبخش اتفاقات خوبی در قانونگذاری های بین المللی است

ایمانی مقدم ادامه داد: قطعاً تحولات اخیر نویدبخش اتفاقات خوبی در قانونگذاری های بین المللی، پیمان ها و چارچوب های ساختگی که با محوریت غرب ایجاد شده است. بیش از ۱۰۰ کشور به ظاهر غیرمتعهدند و مدعی هستند به هیچ پیمانی پایبند نیستند، اما عملاً در پیمان هایی همچون ناتو عضو می باشند. در این روزها خیلی از سازمان های بین المللی که در قرن اخیر تشکیل شدند، در حال فروپاشی هستند.

وی سازمان ها و نظام های بین المللی را در حال تحول دانست و عنوان داشت: زمینه برای به هم خوردن نظام های تشکیل شده از سوی غرب فراهم شده است. مقام معظم رهبری نیز در پاسخ آمریکا که پس از حمله آمریکا به عراق مدعی شد می خواهیم خاورمیانه جدید ایجاد کنیم، فرمودند "خاورمیانه جدید ایجاد می شود، اما نه با محوریت شما، بلکه با محوریت مقاومت".

کارشناس مسائل جهان اسلام یادآور شد: وقتی سید حسن نصرالله به عنوان مرد شماره یک سال توسط کشورهای عربی معرفی شد، در همان زمان کنفرانس انتفاضه در تهران و در سالن اجلاس سران برگزار شد. پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در این کنفرانس شهید نصرالله قیام کرد و نزد ایشان رفت و بر دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی بوسه زد و به جای خودش بازگشت.

وی گفت: پس از این حرکت شهید نصرالله خبرنگاران عرب به ایشان گفتند که تو فخر امت عربی هستی، چرا دست او را بوسیدی؟! شهید در پاسخ به این سؤال شیطنت آمیز گفت که چون مرا به عنوان مرد شماره یک جهان عرب معرفی کردند، خواستم به همه دنیا بگویم که رهبر من این آقاست، ولایت این آقا بر گردن من است و افتخار من وجود نازنین ایشان است.

آموزش های عقیدتی، نظامی و سیاسی در حزب الله

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم آموزش های نظامی و عقیدتی حزب الله را نظام مند برشمرد و اظهار کرد: این آموزش ها به گونه ای بوده است که هر نفری از شخصیت های مطرح حزب الله از دنیا برود افرادی دیگر آماده اند تا پرچم را به دست بگیرند. در حال حاضر آموزش های عقیدتی، نظامی و سیاسی در حزب الله برای رده های مختلف جنود، انصار، ممهدون، گروه های رضوان و گروه های بالاتر چنان ارائه شده که با شهادت بزرگان هرگز روحیه خود را از دست نمی دهند.

شهید سید حسن نصرالله ۴۰ سال بود که آرزوی شهادت داشت

وی افزود: شهید سید حسن نصرالله ۴۰ سال بود که آرزوی شهادت داشت و سرانجام به آرزویش رسید. بدنه جامعه شیعیان لبنان نیز همانند شهید نصرالله همه آماده مبارزه با رژیم منحوس صهیونیستی هستند و در هر عملیاتی که حزب الله داشته باشد، آحاد شیعیان لبنان نیز نیروهای آن می باشند.

ایمانی مقدم در پایان تصریح کرد: شهید سید حسن نصرالله فردی ولایتمدار بود. او بارها با صراحت تمامِ نتایج و موفقیت های حزب الله را حاصل عنایت های امام حسین(ع) عنوان می کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha