دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
فرخ فال

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه علمیه در امور استان ها تبیین همه جنبه ها و ابعاد شخصیت میرزای نائینی را مهم دانست و گفت: باید علامه میرزای نائینی را آن گونه که بوده معرفی کرد، نشست های متعددی نیز برای تبیین این کار با افراد و گروه های مخالف داشتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی برگزاری کنگره بین‌المللی میرزای نائینی برای سال ۱۴۰۳ و مصادف با یک‌صدمین سالگرد مهاجرت این عالم فرزانه با اشاره به بهره گیری از مشاوره اساتید برجسته حوزه برای برگزاری این کنگره اظهار داشت: امیدوار هستیم در پایان سال جاری و در نهایت در اردیبهشت سال آتی این برنامه برگزار شود، بر همین اساس شورای علمی کنگره تشکیل شده و آیت الله استادی و برخی دیگر از علما و فضلا، عضو شورا هستند و چندین کمیته ذیل این کنگره تعریف شده است.

وی افزود: این کمیته ها با حضور شخصیت های برجسته حوزه علمیه قم شکل گرفت و پس از آن فراخوان مقاله داده شد و نزدیک به ۲۰۰ مقاله به دست کمیته ها رسید.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان دغدغه هایی که در خصوص نحوه ارائه آرای سیاسی میرزای نائینی در کنگره وجود داشت گفت: در عراق برخی از علما در مورد کمیته سیاسی تردید داشتند، در حالی که آیت الله سیستانی تاکید کردند که بیشتر مباحث آیت الله نائینی در خصوص امور سیاسی است.

وی اضافه کرد: نشست های متعددی را در مورد کنگره داشتیم و جلسه مشابهی نیز با مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه در امور استان ها عنوان کرد: یکی از دغدغه هایی که وجود دارد این است که برخی از کنگره ها نتیجه معکوس داشته است، لذا در این باره کنترل و بازبینی مباحث سیاسی پیشنهاد شد و حدود ۳۰ مقاله که حاوی آرای سیاسی این شخصیت است، ضمن بررسی در کمیته سیاسی کنگره، مورد تایید قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تاکید بر رعایت همه جوانب در ارائه آرای سیاسی میرزا در ضمن کنگره تصریح کرد: با اطمینان اظهار می کنیم که مقالات سیاسی به گونه ای خواهد بود که عظمت مرحوم نائینی را تضییع نمی کند و عظمت بزرگانی همانند شیخ فضل الله نوری را تایید می کند.

وی هم چنین از برگزاری کنگره در نقاط و شهرهای مختلف ایران و عراق خبر داد و افزود: این کنگره در نجف اشرف، کربلا، مشهد و قم برگزار می شود و در اصفهان نیز در صورت تایید مجموعه حوزه، کنگره برگزار خواهد شد.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه در امور استان ها تبیین همه جنبه ها و ابعاد شخصیت میرزای نائینی را مهم دانست و گفت: باید علامه میرزای نائینی را آن گونه که بوده معرفی کرد، نشست های متعددی نیز برای تبیین این کار با افراد و گروه های مخالف داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال به لزوم توجه به نگاه مبنایی میرزای نائینی به جامعه اشاره کرد و افزود: چهره ای که از بُعد علمی دارای علم خاص و تخصصی است و اگر تناقضاتی که برخی می خواهند ایجاد کنند جواب داده شود، نکات برجسته شخصیت میرزای نائینی وارد زندگی مردم می شود.

وی راهکارهای ورود به زوایای شخصیت و زندگی میرزای نائینی را نیاز به کار فراوان دانست و گفت: نسل جوان به دنبال حقیقت است و شاه بیت کار ما در آن است که بتوانیم شخصیت های برجسته را به صورت جامع ارائه کنیم، بنابراین عناصر متخصص این کار لازم است که این مسائل را به کف جامعه آورده و تبیین کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha