دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
کد خبر: 1196273
۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
حجت الاسلام محمد مهدی مسلمی فر

حوزه/ وام های اشتغالزایی، بستر مناسبی برای مساجد, جهت حمایت از جوانان متعهد مسجدی، برای فعال سازی ظرفیت های مختلف مسجد و ارتقای آنان به کارآفرینانِ خط مقدم جبهه تولید است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مسلمی فر دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه کشور, ضمن اشاره به وجود فعالیت های مختلف قابل اجرا در مساجد, وام های اشتغالزایی را موتور محرکی برای راه اندازی و یا گسترش این فعالیت ها و در نتیجه پویا شدن مساجد دانست.

وی افزود: همین الآن در بسیاری از مساجد سطح کشور فعالیت های بسیاری خوبی در زمینه های سلامت، ورزشی، خیریه، رسانه، کتابخانه، گروه های دانش بنیان, گروه های پژوهشی, کارگاه خیاطی، فروشگاه محصولات طبیعی، درآمدزایی از پنل های خورشیدی و ... دارد صورت میگیرد که قابلیت گسترش و تبدیل به یک بستر کارآفرینی برای آقایان و بانوان دارد, اما نیاز به یک جرقه حمایتی برای روشن شدن این مشعل ها هست.

حجت الاسلام مسلمی فر ادامه داد:اما حالا با وجود حمایت هایی در قالب وام های کارآفرینی می توان این نوید را به مساجد داد که با استفاده از این ظرفیت مهم, میتوانند جرقه روشن شدن مشعل کارآفرینی را در مسجد خود بزنند و کارکرد های مختلف مسجد خود را در عرصه های اجتماعی و فرهنگی در دو محور آقایان و بانوان فعال نمایند و ضمن پویا سازی مسجد خود و جذب اقشار مختلف مردم به مسجد, منابع پایداری را برای مسجد نیز تامین نمایند.

دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه در مورد شیوه دریافت این وام ها گفت: در حال حاضر مساجد سراسر کشور میتوانند در استان خود به استانداری, ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره, کمیته امداد امام خمینی ره, بسیج سازندگی و ... مراجعه نمایند و طرح اشتغالزایی مسجدی خودشان را ارائه دهند و جهت دریافت این وام که بصورت قرض الحسنه و با تنفس و مدت باز پرداخت بسیار مناسب میباشد, پیگیری های لازم را به انجام برسانند.

حجت الاسلام مسلمی فر در آخر ضمن بیان پویاشدن مساجد, این اتفاق را گامی مهم جهت تقویت کادر مساجد و شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان در مساجد دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
    0 0
    این چی بود؟! بی نام ونشان!