دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
عکس

حوزه/ معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ تعداد ۲۶۳ طلبه در مقطع سطح سه این مرکز پذیرفته شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صانعی، معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه علمیه خواهران، آمار ثبت‌نام شدگان نهایی در مقطع سطح سه این مرکز، در سال تحصیلی ۴۰۴_۱۴۰۳ را ۲۶۳ طلبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۸ نفر در رشته تفسیر و علوم قرآن، ۶۳ نفر در رشته فقه و اصول و ۶۲ نفر در رشته تاریخ اسلام به مرحله ثبت‌نام نهایی راه یافتند.

وی آمار ثبت‌نام سال تحصیلی جاری در مراحل مختلف را به این ترتیب بیان کرد: امسال ۶۹۱ طلبه ثبت‌نام اولیه نمودند؛ ۳۵۴ نفر در آزمون قبول شده و دعوت به مصاحبه شدند؛ ۲۶۹ طلبه در مصاحبه ورودی پذیرفته شدند؛ و در نهایت برای سال تحصیلی جدید ۲۶۳ نفر از خواهران طلبه سطح سه کد تحصیلی دریافت کردند و هم اکنون در این مرکز حوزوی اشتغال به تحصیل دارند.

حجت الاسلام صانعی ضمن خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای طلاب جدید الورود، مهارت کافی طلاب در استفاده از ابزارهای آموزش مجازی و نیز آگاهی مستمر طلاب این مرکز با فرایندها و فعالیت‌هایی که در عرصه تحصیل و تربیت حوزوی در این مرکز مورد توجه است را از ضروریات موفقیت طلبگی معرفی کرد.‌

معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری، مطرح کرد: علاوه بر جلسه توجیهی برخط طلاب جدید الورود که چندی پیش برگزار شد، مسیرهای ارتباطی متنوعی برای طلاب پیش‌بینی شده است و هم‌چنین مرجع رسمی اخبار و اطلاعیه‌های این مرکز، پایگاه اطلاع‌رسانی و کانال ایتا اطلاع‌رسانی است.

حجت الاسلام صانعی ادامه داد: این مرکز در مقطع سطح دو، از ابتدا پذیرش طلبه ندارد؛ بلکه همه طلاب مدارس علمیه وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، ابتدا در مدارس حضوری مقطع سطح دو پذیرفته می‌شوند و پس از گذراندن ۷۶ واحد آموزشی به صورت حضوری، با شرایطی می‌توانند تحصیل سطح دو خود را در این مرکز به صورت غیرحضوری ادامه دهند.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری پس از بررسی پرونده متقاضیان تغییر شیوه تحصیلی، ۹۹ طلبه سطح دو شیوه تحصیلی خود را به‌صورت غیرحضوری ادامه خواهند داد.

حجت ‌الاسلام صانعی در پایان با بیان برخی دیگر از آمارهای طلاب مرکز، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۳۱ طلبه جاری سطح دو و ۱۴۶۷ طلبه جاری سطح سه در مرکز آموزش‌های غیرحضوری مشغول به تحصیل هستند. هم‌چنین ۳۶۸۰ طلبه حضوری، متقاضی مهمانی بوده‌اند که (با توجه به ظرفیت مرکز) در این نیم‌سال با درخواست ۱۴۵۶ طلبه برای تحصیل در این مرکز به‌صورت مهمان موافقت شده‌ است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha