دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
گوترش

حوزه/ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، امروز (یکشنبه) از آمار بالای کشتار انسانی، جراحات و تخریب در شمال غزه اظهار تأسف و نگرانی کرد و از مقامات رژیم صهیونیستی، به‌خاطر ادامهٔ ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه انتقاد کرد.

به‌گزراش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، آنتونیو گوترش در بیانیه‌ای هشدار داد شرایط برای غیرنظامیان فلسطینی که در این منطقه گرفتار شده‌اند، در پی عملیات نظامی اسرائیل در شمال غزه، توجیه‌ناپذیر است.

دبیر کل سازمان ملل وضعیت مناطق جبالیا، بیت لاهیا و بیت‌حانون را که غیرنظامیان زیر آوار گرفتار شده‌اند و به مراقبت‌های پزشکی ضروری، غذا یا پناهگاه دسترسی ندارند، بحرانی خواند و بیان کرد: همچنان مقامات اسرائیلی مانع از ارسال کمک‌های بشردوستانه می‌شوند.

در بیانیۀ گوترش آمده است: به تأخیر افتادن کمپین واکسیناسیون فلج اطفال نگرانی خاصی ایجاد کرده است، زیرا این امر هزاران کودک را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه این درگیری بدون توجه به قوانین بشردوستانه بین‌المللی در حال پیشبرد است، خواستار آتش‌بس فوری و آزادی بی‌قید و شرط تمامی گروگان‌ها شد.

دبیرکل سازمان ملل بر نیاز فوری به محافظت از نیروهای بشردوستانه و امدادرسان در این منطقه تأکید کرد و بیان داشت که باید شرایط برای کار حیاتی آن‌ها تسهیل و از آن‌ها محافظت شود.

رژیم اشغالگر قدس با وجود قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری است همچنان به جنایات غیرانسانی خود در منطقه ادامه می‌دهد و یک پروندۀ در حال رسیدگی با عنوان نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha