دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
طرح یک کلانتری

حوزه/ حجت الاسلام صفورائی گفت: استقرار روحانی در کلانتری‌ها و ارائه خدمات فکری دینی و مشاوره‌ای به کارکنان و عموم مردم یکی از اقدامات موثر در راستای تربیت پلیس تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم صفورائی امروز در نشست هم‌اندیشی و تعاملی با اصحاب رسانه، اظهار داشت: راهبرد سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، تربیت پلیس در تراز انقلاب است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی، با تاکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری است، افزود: در اجرای طرح حفظ یکساله کل قرآن کریم، متقاضیان شرکت‌کننده به دستور فرماندهی فراجا به مدت یکسال از کار منفک شده و در عین حال تمام حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند که در حال حاضر ۲۳۵ نفر از کارکنان فراجای استان در این طرح شرکت کردند.

وی عنوان کرد: در راستای آشنایی کارکنان با نهج‌البلاغه، بازخوانی و حفظ حکمت‌های ناب امیرالمومنین(ع) به صورت ماهانه در سطح انتظامی استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام صفورائی یادآور شد: طرح هر کلانتری یک روحانی، به عنوان مشاوران مذهبی هم اکنون در هشت کلانتری شهرستان بیرجند، طبس، نهبندان و قاین در حال اجراست.

وی تصریح کرد: استقرار روحانیون در کلانتری‌ها به عنوان مشاور مذهبی و دینی یکی از برنامه‌های تحولی سازمان عقیدتی سیاسی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی، انقلابی و آموزش برخورد حکیمانه پلیس با مردم است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: استقرار روحانی در کلانتری‌ها و ارائه خدمات فکری دینی و مشاوره‌ای به کارکنان و عموم مردم یکی از اقدامات موثر در راستای تربیت پلیس تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام صفورائی، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۵۶ خانوار فراجای خراسان جنوبی به صورت رایگان به مشهد مقدس و قم اعزام شده‌اند، ابراز کرد: علاوه بر این اعزام‌ها، تاکنون ۷۷ خانوار نیز با هدف تقویت بنیه اعتقادی و فرهنگی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری همایش استانی نماز در هفتم آذرماه امسال، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر در رشته‌های مختلف شامل فیلم کوتاه، کلیپ، مقاله نویسی، شعر، سرود و عکس از فرهیختگان فرهنگی و دانشگاهی به دبیرخانه همایش استانی «ارتقاء منزلت نماز» فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی ارسال شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی، با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به همایش استانی «ارتقاء منزلت نماز» تا بیستم آبان ماه ۱۴٠۳ تمدید شده است، گفت: عموم علاقمندان و فرهیختگان فرهنگی، علمی و دانشگاهی می‌توانند آثارشان را به عقیدتی سیاسی انتظامی در تمامی شهرستان‌ها ارسال و یا از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۳۷۸۴۵۶۲۰۸ ارسال کنند.

حجت الاسلام صفورائی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و آموزشی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت ویژه فرزندان کارکنان، مسابقات قرآنی، دوره تربیت تعالی کارکنان، برگزاری جشن تکلیف برای فرزندان کارکنان، دوره‌های بصیرت‌افزایی، تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری کلاس‌های آموزشی همسرگزینی برای کارکنان مجرد و حمایت از فرزندان کارکنانی که در حین خدمت فوت کردند تحت عنوان «یادگاران آسمانی» را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه طی سال جاری بیان کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان‌ جنوبی، یادآور شد: هم اکنون عقیدتی سیاسی فراجا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارای کانال‌های متعدد بوده و اقدام به تولید محتوا در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اجتماعی می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان ۱۶۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: امسال دو مستند از شهید «امیرحسین ابراهیم» و شهید «محمدرضا اسداللهی» تولید و در شبکه استانی و سراسری پخش شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha