دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان با بیان اینکه نماز سمبل ارتباط عمیق انسان با خداست و شرط قبولی دیگر عبادات به برپایی نماز بستگی دارد، تصریح کرد: بر اساس روایات، حسابرسی اعمال بندگان با نماز آغاز می‌شود و اگر نماز پذیرفته شود، سایر اعمال نیز پذیرفته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه طوبی شهر تنگ ارم حضور یافت و ضمن اقامه نماز، پیرامون اهمیت نماز به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: عبادات ما را به قله سعادت می‌رسانند و در این میان، نماز در بالاترین جایگاه قرار دارد. این عبادت روزانه و پنج‌بار به ما کمک می‌کند تا به دامنه‌های کوه سعادت برسیم.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه نماز از لحاظ کیفیت و کمیت، برترین عبادت است اظهار داشت: دیگر عبادات مانند حج و روزه تنها در زمان‌های خاص واجب هستند، در حالی که نماز بر هر مسلمان واجب است و در هر شرایطی باید اقامه شود. حتی در مواقع خطر، نماز باید به جا آورده شود.

وی با بیان اینکه نماز سمبل ارتباط عمیق انسان با خداست و شرط قبولی دیگر عبادات به برپایی نماز بستگی دارد، تصریح کرد: بر اساس روایات، حسابرسی اعمال بندگان با نماز آغاز می‌شود و اگر نماز پذیرفته شود، سایر اعمال نیز پذیرفته خواهند شد.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به اینکه نماز در قرآن و روایات به کرات مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: حدود 98 بار واژه “صلو” و مشتقات آن در قرآن آمده و حجم قابل توجهی از روایات به نماز اختصاص دارد.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه آیه 114 سوره هود به عنوان امیدبخش‌ترین آیه قرآن معرفی شده است که می‌گوید: “نماز را در دو طرف روز و اواخر شب برپا دارید، زیرا نیکی‌ها گناهان را محو می‌کنند.” بیان داشت: این آیه بشارتی برای پاک شدن از گناهان است و نماز را به عنوان کلید این پاکی معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha