دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چالدران

حوزه/ طی مراسمی که در دفتر امام جمعه شهرستان چالدران برگزار شد، حجت‌الاسلام ابراهیمی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چالدران که به ریاست حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه چالدران و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آربایجان غربی برگزار شد، حجت الاسلام ابراهیمی به عنوان دبیر این ستاد در شهرستان چالدران معارفه و از تلاش های سرهنگ گلوانی دبیر سابق ستاد این شهرستان تجلیل بعمل آمد.

حجت الاسلام عباسعلی مؤمن مؤمن در این جلسه با اشاره به اصل ۸ قانون اساسی، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و بر سه بخش مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت تقسیم شده است.

وی با تاکید بر تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی، عنوان کرد: احصاء معروفات و منکرات هر دستگاه بر عهده شورای امر به معروف آن دستگاه می باشد. بالاترین معروف هر سازمان عملیاتی کردن دقیق شرح وظایف آن سازمان می باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه‌السلام افزود: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند:«همه کارهای خوب در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره ایست در دریای عمیق» و نباید امر به معروف و نهی از منکر را فقط معطوف عفاف و حجاب کرد، باید دید کلی خود و جامعه را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر گسترده تر، علمی تر و تخصصی تر کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر نهادینه کردن صحیح فرهنگ مطالبه گری در سطح جامعه و بین مردم می باشد، بر لزوم سعه صدر و نقدپذیری مسئولان و مدیران توصیه کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha