دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
واعظی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با تاکید بر اینکه دشمن این بار درک کرده که صلابت و استحکامات جبهه مقاومت در وجه نرم‌افزاری‌ آن است که شامل ایمان و معنویت و امید به پیروزی و شهادت‌طلبی است، گفت: لذا تمام همت خود را به خرج داده و امپراطوری رسانه‌ای و مزدوران داخلی و خارجی خود را به خدمت گرفته تا با شایعه‌سازی و پمپاژ ناامیدی در استحکامات نرم‌افزاری مقاومت رخنه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز دوشنبه هفتم آبان ۱۴۰۳ طی سخنانی در همایش بزرگ «حزب‌الله زنده است» در قم با اشاره به اینکه حماسه‌ها و شور و ‌ایثاری که در جبهه مقاومت مشاهده می‌شود از برکات وجود امام خمینی (ره) است، گفت: همه شهدای مقاومت افتخار شاگردی مکتب ایشان و پذیرش ولایت و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارند.

وی با طرح این پرسش که چه ‌چیزی باعث شد شهدای مقاومت به این درجه از علو شخصیت برسند؟، گفت: شهید نصرالله پس از جنگ ۳۳ روزه و آن مقاومت جانانه و پیروزی بر اسراییل، محبوبیت عجیبی پیدا کرد. مدتی بعد در اجلاسی در تهران شرکت کرد و در حضور همه ‌مهمانان و ‌دوربین‌های خارجی دست رهبر انقلاب را بوسید. بعدها در مورد آن ماجرا می‌گفت من می‌خواستم به جهان بگویم که این همه افتخار مرهون تبعیت از ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عنوان کرد: جبهه مقاومت طی یک سال اخیر رنج‌های زیادی دید. حجم آسیب‌ها عظیم بود. غزه ویران شد و ده‌ها هزار نفر مظلومانه شهید شدند، اما این مقاومتِ عظیم دو دستاورد بسیار مهم داشت.

وی تسریع در فرایند زوال و ‌نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را دستاورد اول این مقاومت برشمرد و گفت: دستاورد دوم نیز بی فروغ کردن و به انحطاط کشاندن گفتمان معنایی استکبار و رقم زدن سقوط اخلاقی غرب است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی بر دو ستون استوار است، ستون اول آن را مظلوم‌نمایی دانست و گفت: صهیونیسم جهانی با طرح دروغ‌هایی بزرگ گرگ را برّه جلوه داد و با دروغ هولوکاست جهان را قانع کرد که فلسطین سرزمین موعود یهودیان است. این یک دروغ بزرگ بود و بسیاری از محققین غربی و حتی اسرائیلی، اغراق‌آمیز بودن کشتار یهودیان را اثبات کرده‌اند. لذا اساس دولت اسراییل بر دروغ بنا نهاده شده است.

وی با اشاره به مهاجرت یهودیان عالم به اسرائیل به عنوان ستون دوم بنای این رژیم گفت: با دروغ و ادعای ‌اینکه امن‌ترین جا برای یهود اسرایل است، یهودیان عالم را جمع کردند، اما کاری که محور مقاومت طی یک سال گذشته انجام داد این بود که هر دو ستون را متزلزل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه جهانیان دیدند رژیم صهیونیستی خود را به هیچ قاعده‌ و قانونی ملزم نمی‌داند، گفت: جهان دید که اسرائیل خیمه‌های آوارگان را بمباران می‌کند و یک هولوکاست واقعی ایجاد کرده است، لذا ستون مظلوم‌نمایی صهیونیسم رو به ویرانی نهاد.

وی افزود: بنای دوم رژیم اسرائیل نیز رو به زوال است. اکنون مهاجرت معکوس شدت گرفته است. بسیاری از متخصصین و روشنفکران و شخصیت‌های اسراییل به سمت آمریکا و اروپا مهاجرت می‌کنند. این دو ‌پایه اصلی شکل‌گیری اسرائیل در حال نابودی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی عنوان کرد: دستاورد دوم محور مقاومت طی یک سال اخیر آشکارسازی انحطاط اخلاقی جبهه استکبار و تضعیف جدی گفتمان معنایی غرب است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: غربی‌ها در زمینه حمایت از اسراییل در هیچ ‌زمینه‌ای کوتاهی نکردند. طبق گزارشات رسمی، اسرائیل طی ده ماه گذشته از ناحیه‌ی غرب بویژه آمریکا ۶۰۰ محموله نظامی دریافت کرده است؛ یعنی هر دوازده ساعت یک ‌محموله. فقط آمریکا طی ده ماه ۷۵ هزار تُن بمب به اسرائیل منتقل کرده است. اگر مردم غزه را دو میلیون نفر در نظر بگیریم، به ازای هر نفر ۳۵ کیلو بمب اهدا شده است. استکبار با این حمایت همه‌جانبه، در تمامی جنایت‌های ضد انسانی که در غزه و لبنان اتفاق می‌افتد شریک است.

وی با بیان اینکه اگرچه اسرائیل جزو جغرافیای سرزمینی غرب نیست ولی جزو جغرافیای تمدنی غرب است، گفت: از نظر غربی‌ها اسرائیل بخشی از تمدن معاصری است که در آنجا گفتمان معنایی غرب ترجمان شده است. سرّ اینکه غرب حاضر است این همه‌ هزینه‌ی اخلاقی و حیثیتی بدهد این است که اسرائیل از نگاه فکری و معنایی و هویتی بخشی از واقعیت غرب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی افزود: حوادث یک سال گذشته در غزه و لبنان سند رسوایی گفتمانی و رسوایی اخلاقی غرب شد. محور مقاومت با این شهادت‌ها کاری کرد که جهان نیز به این نکته پی ببرد. این دستاورد بسیار بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه استحکامات محور مقاومت صرفا استحکامات سخت‌افزارانه نیست، گفت: هرچند نیرو و تجهیزات سخت‌افزارانه مقاومت در مقایسه با گذشته پیشرفت کرده است؛ اما این‌ها در مقایسه با استحکامات نرم‌افزارانه مقاومت اندک است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ایمان، تعهد، اخلاص، معنویت، امید به پیروزی و شهادت‌طلبی جوهره اصلی استحکامات جبهه مقاومت است. لذا این لطمه‌ها و ویرانی‌ها و فراز و فرودهای سخت‌افزارانه‌ اگرچه سنگین است اما مادامی که آن قدرت نرم‌افزاری ایمان و معنویت و ‌شهادت‌طلبی برقرار باشد، محور مقاومت پیروز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی با تاکید بر اینکه دشمن این بار درک کرده که صلابت و استحکامات مقاومت در وجه نرم‌افزاری‌ آن است، گفت: لذا تمام همت خود را به خرج داده و امپراطوری رسانه‌ای و مزدوران داخلی و خارجی خود را به خدمت گرفته تا با شایعه‌سازی و پمپاژ ناامیدی در استحکامات نرم‌افزاری مقاومت رخنه کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان با تاکید بر لزوم هوشیاری همگان گفت: باید با همدلی و ‌انسجام و تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی و حرکت همگام با ایشان و نه تندتر و نه کندتر، مسیر درست را دنبال کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha