پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
حجت‌‌الاسلام شکوری خوی

امام جمعه خوی با اشاره به نقش تاثیرگذار اصناف در شکل گیری انقلاب و تحولات بعد از آن، ایجاد بازار اسلامی را از رسالت های امروز بسیج اصناف عنوان کرد.

به گزارش خبرگزار حوزه از خوی، حجت الاسلام والمسلمین شکوری، در همایش بسیج اصناف استان که عصر امروز در شهرستان خوی برگزار شد با اشاره به  نقش بازار و اصناف در انقلاب اسلامی، تدارک مالی انقلاب اسلامی قبل از پیروزی، پرداخت وجوهات شرعی به حضرت امام(ره) و سایر علمای مبارز در شهرستانها، رسیدگی به وضع معیشتی خانواده زندانیان سیاسی، تدارک مالی مساجد، اجتماعات، راهپیمایی ها، سخنرانی ها، تبعیدیان و پخش اعلامیه های حضرت امام(ره) در دوران مبارزه با رژیم شاه را از جمله اقدامات بازاریان کشور در دوران ستم شاهی برشمرد.

امام جمعه خوی، شرکت مستقیم در مبارزات علیه استبداد و استعمار، راه اندازی تشکل های سیاسی همانند انجمن های اسلامی، شرکت کردن در تظاهرات و اجتماعات خیابانی، تعطیل کردن بازار و کسب و کار جهت مبارزه عملی با رژیم پهلوی را از دیگر قدامات بازاریان و اصناف در حمایت از انقلاب ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری همچنین تلاش و کوشش مضاعف در جهت ایجاد بازار اسلامی، احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط بازار، رصد فعالیت تروریست های اقتصادی و تقویـت روحیه دفاعـی و آمـادگی بازاریان، را از رسالت های مهم بسیج اصناف در بازار اسلامی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha