جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
5

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، از سایت شورای روابط عمومی های مراکز حوزوی، با حضور مسئولان این بخش ها رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی، رییس شورای روابط عمومی های مراکز حوزوی، در این مراسم که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزارشد، با اشاره به فعالیت های این شورا و اهداف راه اندازی این سایت، گفت: شورای روابط عمومی های مراکز حوزوی بعد از تاسیس در سال 89، فعالیت های بسیار قابل توجهی انجام داده که از آن جمله می توان به راه اندازی سایت اطلاع رسانی اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه ادامه داد: این سایت کار مشترک روابط عمومی های مراکز حوزوی شامل مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعةالمصطفی العالمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه های علمیه می باشد.

وی با اشاره به این که این سایت دارای محتوایی برگرفته از فعالیت های ارزشمند روابط عمومی های مراکز حوزوی است که در عرصه ملی و بین المللی فعالیت دارند، ابراز داشت: در سایت اطلاع رسانی روابط عمومی مراکز حوزوی، تلاش شده تا از محتوای علمی و غنی که مورد نیاز عموم طلاب و فضلای حوزه می باشد، استفاده شود.

 

روابط عمومی؛ موتور محرک دستگاه ها

در ادامه این نشست، مدیر کل روابط عمومی مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت ارتباطات و اطلاع رسانی در عصر حاضر، راه اندازی سایت روابط عمومی مراکز حوزوی را اقدامی مفید در راستای اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: یکی از اهدافی که از طریق این سایت می توان به آن دست یافت، ارتباط گیری مراکز حوزوی با  یکدیگر است.

حجت الاسلام محمد ملک نسب با بیان این که راه اندازی این سایت نشان از همدلی و همبستگی  مراکز حوزوی دارد، افزود: امیدواریم با این اقدام شاهد ارتباط خوب و تنگاتنگ روابط عمومی های مراکز حوزوی با یکدیگر باشیم. 

وی با اشاره به این که روابط عمومی، موتور محرک یک مرکز و یا نهاد است، ابراز داشت: زمانی که همکاری و تعاون بین مراکز حوزه از طریق روابط عمومی ها برقرار باشد، علاوه بر تسریع در کارها، از موازی کاری نیز جلو گیری می شود.

 

دانش روابط عمومی بومی سازی شود

حجت الاسلام علی مولایی، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در این مراسم گفت: ایده راه اندازی سایت مشترک روابط عمومی های در اصل ادامه تفکر راه اندازی نشریه ای بین مراکز حوزوی برای اطلاع رسانی از توانمندی ها و فعالیت های مختلف بود که درنهایت  شورای روابط عمومی ها تصمیم به راه اندازی آن گرفت.

وی افزود: اطلاع رسانی از فعالیت های پنج مرکز حوزوی، برای مخاطبان درون و بیرون حوزه، افکار سنجی، دریافت اطلاعات از مخاطبان، آشنایی با دیدگاه های آنان در رابطه با  مسائل حوزه و استفاده از ظرفیت و توانمند های یگدیگر از جمله اهداف این سایت می باشد.

مدیر روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، یکی از مشکلات روابط عمومی ها را فاصله داشتن از مباحث علمی دانسته و گفت: عموم مطالبی که در رابطه با روابط عمومی ها منتشر می شود با ساز و کار روابط عمومی در حوزه فاصله دارد؛ بنابراین نیاز است مباحث علمی مرتبط با روابط عمومی، بومی سازی شود که در این سایت به این مقوله پرداخته می شود.

حجت الاسلام مولایی افزود: نیاز به تعاریف جدید در تبلیغات و ارتباطات که دو رکن روابط عمومی محسوب می شود، وجود دارد؛ بنابراین از فضلای حوزه دعوت خواهد شد که مطالب خود را در این خصوص ارائه دهند تا یک هم افزایی در این زمینه به وجود آید..

 

فعالیت 100سایت در جامعةالمصطفی

در بخش پایانی این مراسم، حجت الاسلام اوصیا، مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به این که هنر روابط عمومی، همه جانبه نگریستن، خوب دیدن و اطلاع رسانی همراه با شفافیت است، ابراز داشت: با تشکیل شورای راوابط عمومی های مراکز حوزوی، حرکت های خوبی در راستای شناخت توانمندی های یکدیگر صورت گرفته است.

وی با بیان این که المصطفی علاوه بر بعد حوزوی، بعد بین المللی نیز دارد، یاد آورشد: امروز بیش از 100 سایت و پایگاه در المصطفی وجود دارد که عمدتا توسط خود طلاب اداره می شوند و اگر بتوانیم حتی بخشی از این توانمندی ها را به مراکز حوزوی ارائه کنیم، موج عظیمی را ایجاد خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha