پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه گفت: حوزه های علمیه مسئولیت بیشتری را نسبت به دانشگاه دارند، چرا که حوزه های علمیه منابع دینی و فلسفی علوم انسانی را باید تنظیم و در اختیار دانشگاه ها قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه یک شنبه شب در نشستی با عنوان «جریان شناسی فکری معاصر» در مدرسه علمیه شهیدین بیان داشت: کرسی آزاد اندیشی منشأ رشد و تکامل انسان است.

عضو گروه تحول علوم انسانی افزود: اندیشمندان حوزه و دانشگاه به این نتیجه رسیده اند که علوم انسانی با رویکرد اسلامی نتیجه بخش تر است؛ چرا که معتقدند دخالت علوم اسلامی در علوم انسانی باعث پیشرفت علوم انسانی است و علاوه بر آن تعارض بین علوم انسانی و معارف اسلامی هم از بین خواهد رفت.

وی با انتقاد از وزارت علوم گفت: باید معارف اسلامی در کنار علوم انسانی در دانشگاه ها تدریس شود، که متأسفانه تاکنون در وزارت علوم این کار نشده است. 

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با بیان این که وزارت علوم باید در دانشگاه ها افراد متدین را در هیأت های علمی قرار دهد، اظهار داشت: حضور هیأت علمی متدین و مؤمن در دانشگاه ها، از ساختن هزاران جاده و ساختمان بهتر است.

وی خاطرنشان ساخت: اگر نقشه راهبردی در دانشگاه ها انجام نشود، دانشگاه ها از دست خواهند رفت و برای تحقق این مهم باید علوم انسانی هرچه سریع تر اصلاح شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: حذف بخش مطالعات زنان از دانشگاه ها و جایگزینی بخش حقوق زن در اسلام، کمتر شدن جذب دانشجوی علوم انسانی و ورود و نفوذ افراد متدین در هیأت های علمی دانشگاه ها، از جمله عوامل اصلاح دانشگاه هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha