چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 217104
۲۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷

در پی حادثه فجیع تروریستی در مسجد زاهدان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اطلاعیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کرد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، در این اطلاعیه آمده است، انفجار در مقابل مسجد جامع زاهدان همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) و روز پاسدار که موجب شهادت ده‌ها نفر از هم‌وطنان و زخمی شدن عده‌ای دیگر شد، بار دیگر توطئه شوم و حرکت ناجوانمردانه دشمنان اسلام و وحدت را به نمایش گذاشت.

این اقدام تروریستی و ددمنشانه که جمعی از فرزندان استان سیستان و بلوچستان را با هدف ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی به شهادت رساند، به طور قطع هیچ خللی در وحدت و یکپارچگی ملت ایران به ویژه مردم صبور سیستان و بلوچستان به وجود نخواهد آورد.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است وقوع اين حادثه در مسجد جامع شهر زاهدان گويای داستان کهنه تفرقه مذهبی است؛ همان شيوه‌ای که استعمارگران سالهاست با آن در پی تحکيم موقعيت خود هستندکه با پيروزی قاطع و چشمگير ايران در نبرد اطلاعاتی و امنيتی در مورد شهرام اميری و شکست سهمگين اطلاعاتی آمريکا بار ديگر به نمايش گذاشته شد.

این اطلاعیه می‌افزاید، هدف اصلی آمريکا از تأسيس گروهک تروريستی شرور عبدالمالک ريگی، ايجاد تفرقه ميان شيعه و سنی و ناامنی در منطقه شرق کشور برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بود که با دستگيری و اعدام سرکرده اين گروهک، اين هدف به محاق رفت و اکنون خشم مردم و انزجار آنها از اين واقع جنايتکارانه، در زاهدان و کل ايران، موج جديدی به راه انداخته که آمريکا و مزدورانش را هر چه بيش‌تر منزوی می‌کند.

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، در پایان ضمن محکوم نمودن اين حادثه خونين تروريستي که منجر به شهادت جمعي از عاشقان اهل بيت(ع) در مسجد جامع زاهدان انجاميد،تاکيد مي‌ورزد که اين قبيل حوادث اسفناک هرگز نمي‌تواند در روند وحدت و تقريب مذاهب اسلامي و ارزش‌هاي والاي آن کوچکترين خدشه و خللي وارد آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha