چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
کد خبر: 222917
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۱۲

آیت‌الله سبحانی بر جایگاه مرجعیت و نقش آن در اتحاد و همبستگی اسلامی و دفاع از حریم ولایت تأکید کردند.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در دیدار جمعی از ائمه جماعات مساجد استان تهران افزودند: به اعتراف دشمنان مرجعیت قدرت شیعه است و باید تلاش کنیم حدود و شرایط آن حفظ گردد و در تکریم مرجعیت کوتاهی نکنیم.

ایشان در این خصوص یادآور شدند: باید افراد شایسته برای این کار تعیین شود تا تشیع زیر لوای مرجعیت و توجهات امام زمان(عج) محفوظ بماند.

رئیس مؤسسه آموزشی تحقیقاتی امام صادق(ع) عمل به گفتار و زهد در زندگی دنیوی را دو شاخصه اساسی برای روحانی دانسته و تصریح کردند: روحانی زمانی در دل مردم نفوذ می کند که هماهنگ با آنها زندگی کند و خود را جدای از مردم نداند.

ایشان افزودند: هر وقت روحانی شریک غم و شادی مردم بود نفوذ کلمه او بیشتر می شود و دل های مردم را متوجه خدا می کند.

آیت‌الله سبحانی یادآور شدند: مسجد سنگر است و نخستین حافظ و نگهبان آن روحانی و عالم است.

معظم‌له خطبا و گویندگان را از مهمترین ارکان حفظ و بقاء مبانی و تعالیم آسمانی اسلام دانستند و گفتند: عامل بقاء دین پیامبر(ص)، نهضت امام حسین(ع) است و منبر امام حسین(ع) در دل ها نفوذ می کند و در هیچ شرایطی نباید آن را از دست داد.

ایشان بهره گیری از احادیث، قرآن و معارف اهل بیت(ع) و آشنایی با علوم روز را از لوازم موفقیت در تبلیغ برشمرده و گفتند: علت موفقیت مرحوم فلسفی در امر تبلیغ این بود که برای یک ساعت تبلیغ، هشت ساعت مطالعه می کرد و سخنانش آمیخته‌ای از مباحث قرآنی، احادیث و تاریخ مبتنی بر فکر و اندیشه بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha