یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024

مراسم تودیع آیت‌الله‌ امینی رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و معارفه آیت‌الله یزدی رئیس جدید این دبیرخانه در قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، آیت‌الله امینی را عالمی جلیل‌القدر و کوشا در انجام وظایف دانست و تصریح کرد: از آقای امینی گلایه داریم که ما را از نعمت حضور خود در دبیرخانه و آثار وجودی خود محروم کرد و الطاف خود را از ما برید، اما به لطف الهی عالم جلیل‌القدر دیگری جای ایشان آمده است که سوابق روشنی دارد و امیدوارم خداوند به آقای یزدی برای انجام وظائفشان توفیق بدهد.

آیت‌الله امینی هم در این مراسم علت کناره‌گیری از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری را ضعف مزاج برای انجام وظایف عنوان و تصریح کرد: 22 سال در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در حد توانم تلاش کردم و با توجه به اینکه در اوایل کار مباحث اندیشة سیاسی بطور جدی در حوزه‌های علمیه مطرح نبود، الان افتخار می‌کنیم که به همت محققان و همکاران دبیرخانه، تعداد زیادی از روحانیون اهل قلم در بخش‌های مختلف فقه و اندیشه سیاسی فعالیت می‌کنند و آثار آن در کتب، مجلات و روزنامه‌ها مشهود است.

وی با اشاره به انتشار بیش از 30 جلد کتاب در حوزه اندیشه سیاسی اسلام و 42 شماره فصلنامه حکومت اسلامی توسط دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: آقای یزدی از دوستان سابق ما است و قبل و بعد از انقلاب خدمات فراوانی داشته و امیدوارم ضمن حمایت از فعالیت‌ها و پژوهش‌های در حال انجام دبیرخانه، کارهای ارزنده‌تری را به وجود بیاورند.

آیت‌الله یزدی نیز در ادامه این مراسم با تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته توسط آیت‌الله امینی و همکارانش در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما از قبل انقلاب در دنیای طلبگی و مبارزات سیاسی و در تشکل‌های سابقه دارتری چون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آقای امینی دوست و همکار بوده‌ایم و الحمدالله خدمات ایشان به عنوان یک شخصیت وزین، نافذ، متین، موثر، مفید و صاحب قلم در راستای اسلام و تقویت و تحکیم نظام اسلامی بوده است.

وی از آیت‌الله امینی خواست که ارتباطش را با دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری قطع نکند و تجربیات خود را همچنان در اختیار این دبیرخانه بگذارد.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه با قوت به فعالیت‌های دبیرخانه ادامه خواهیم داد تأکید کرد: این روحیه را ندارم به جایی که می‌روم تشکیلات را به هم بزنم و افراد را جا به جا کنم، اما در تمام مسایل از جمله ایجاد تشکل‌ها و برنامه‌های جدید از قانون، مصوبات مجلس خبرگان و آیین‌نامه‌ی مربوط به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تبعیت خواهم کرد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم لوح تقدیری به همراه یک جلد نهج‌البلاغه توسط آیت‌الله مشکینی به آیت‌الله امینی اهدا شد.

در این لوح که به امضای آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری رسیده، از خدمات 22 ساله آیت‌الله امینی در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تقدیر شده و آمده است: مجلس خبرگان رهبری به عنوان پشتوانه اصل مترقی ولایت‌فقیه در 3 دوره گذشته با تلاش مخلصانه عالمان متعهد همراه بوده است و در این میان آیت‌الله امینی به عنوان فقیه وارسته و مجتهدی مجاهد، نقش برجسته و بی‌بدیلی را در تحکیم و تبیین مبانی نظری حکومت اسلامی داشته است.

در ادامه این تقدیرنامه آمده: مجلس خبرگان رهبری وظیفه خود می‌داند با ارج نهادن به این تلاش توأم با صبر و صفا از آن عالم بزرگوار تکریم نماید و البته پاداش بیش از نیم قرن جهاد فرهنگی و سیاسی وی با خداوند متعال است.     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha