چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

دفتر گروه های علمی ائمه اطهار(ع) با شناسایی طلاب ممتاز حوزه، برنامه های ویژه آموزشی و پژوهشی در قالب گروه های علمی برگزار می کند.

عضو هیأت نظارت دفتر گروه­های علمی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اشاره به شکل­گیری فعالیت این دفتر در سال 79 گفت: این فعالیت­ها با شکوفائی استعدادهای طلاب نخبه و انجام برنامه­های اخلاقی و تربیتی به صورت آزمایشی در مدرسه ‌آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری، آشنایی با حواشی مورد نیاز، کنترل و ارزیابی تقریرات و بیان نکات کلیدی مباحث آموزشی را از ویژگی­های کلاس­های دفتر گروه­های علمی برشمرد و اظهار داشت: این کلاس­ها دو نوبت در هفته برگزار می­شود و نقش بسزائی در تقویت بنیه علمی طلاب و احاطه کامل آنها بر کتب آموزشی داشت.

وی با اشاره به ادامه این کلاس­ها در سال­های بعد و تقویت محتوای ارائه شده در کلاس­ها گفت: طلاب این گروه­ها در تعطیلات تابستانی موظف به انتخاب قواعد فقهی یا اصولی به عنوان موضوع پژوهشی هستند که این پژوهش­ها در جلسات گروهی مورد نقد و بررسی قرار می­گیرد.

وی افزود: هم اکنون علاوه بر کلاس­های گروه­های علمی که با عنوان کلاس­های تابع برگزار می­شود، پذیرش عمومی نیز از سوی طلاب واجد شرایط که حداقل دارای معدل 16 باشند صورت می­گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری گفت: این افراد با شرکت در دورة چهار ساله این دفتر، علاوه بر کلاس­های جنبی در صورت تمایل می­توانند دروس اصلی خود را نیز با بهره­مندی از اساتید این مجموعه بگذرانند.

وی ارائه حواشی گزینش شده به صورت جزوه درسی را از ویژگی­های این کلاس­ها دانست و افزود: سالانه بیش از 220 نفر در دفتر گروه­های علمی پذیرش می­شوند.

عضو هیأت دفتر گروه­های علمی همچنین گفت: طلاب حاضر در کلاس­های این دفتر در اولویت پذیرش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قرار دارند.

وی از فعالیت دفتر گروه­های علمی در مشهد خبر داد و اظهار داشت: فعالیت­های علمی و پژوهشی آن مجموعه نیز رو به رشد و در حال توسعه است.

خاطرنشان می­شود، دفتر گروه­های علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مجموعه­هایی است که با اشراف و حمایت مرحوم ‌آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی(ره) شکل گرفته است و هم اکنون نیز فعالیت­های آن بنابر وصیت آن فقیه مجاهد ادامه یافته است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha