سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دارای بیش از ده میلیون انواع منابع اطلاعات است و با 23 هزار پژوهشگر جوان در سراسر کشور در ارتباط می باشد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر محمد برادران رئیس این سازمان در نشست مسئولان سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مراکز آستان قدس رضوی و باشگاه پژوهشگران جوان به سابقه پژوهش در آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: در سالهای بعد از انقلاب اسلامی در آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای به امر پژوهش شده است و در حال حاضر علاوه بر بنیاد پژوهش‌های اسلامی بسیاری از مراکز فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه خاص خود دارای بخش پژوهش می‌باشند.

 رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه در سازمان کتابخانه‌ها محور پژوهش را معرفی آثار خطی، اسنادی و موزه‌ای قرار داده‌ایم و در این راستا تاکنون پژوهش‌های خوبی به انجام رسیده است افزود: آستان قدس رضوی نگاه ویژه‌ای به پژوهش دارد و براساس آن علاوه بر تسهیلات خاص نظیر عضویت رایگان، استفاده از خدمات و امکانات مطالعاتی و حمایت از طرح‌های پژوهشی، بهترین تالار کتابخانه در اختیار محققان است و هم اکنون بیش از 2500 نفر از نخبگان و پژوهشگران از آن استفاده می‌کنند.

وی در ادامه معاون اجرایی باشگاه پژوهشگران جوان، نخبگان و پژوهشگران را سرمایه‌های ملی هر کشور عنوان کرد و گفت: باشگاه پژوهشگران جوان با ایجاد 180 دفتر در سطح کشور توانسته است امکانات بسیار خوبی برای 13 هزار نفر عضو این باشگاه را فراهم آورد.

 دکتر نصرا... اسکندری با اشاره به اینکه هم اکنون با بیش از 37 مؤسسه و مرکز فرهنگی، پژوهشی و آموزشی با نخبگان و پژوهشگران ارتباط داریم خاطرنشان کرد: زمینه‌های مطلوبی برای همکاری و استفاده پژوهشگران از کتابخانه‌های آستان قدس رضوی فراهم گردیده است که با امضای تفاهم‌نامه این همکاری‌ها توسعه خواهد یافت.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha