پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا گفت: ترویج عقلانیت در جامعه از جمله وظایف مبلغان به حساب می‌آید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مشاور رییس جمهور در امور روحانیان در گردهمایی بزرگ مبلغان استان همدان به برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در جامعه  اشاره کرد و افزود: روحانیان در این بین وظیفه دارند نهایت تلاش خود را برای زدودن تفکرات مردم از خرافات و بدعت‌هایی که در این گونه مراسم‌ها وارد شده،‌ انجام نمایند.

وی آشنایی مردم با افکار اهل بیت (ع)، ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی و آشنایی مردم با عقیده، اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) را از جمله وظایف روحانیان و مبلغان عنوان کرد.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور نیز در این گردهمایی با اشاره به افراطی‌گرایی برخی از روحانیان در بیان برخی مسایل در جامعه اظهار داشت: روحانیان باید مسایل را ملموس و به صورت عقلانی برای مردم به ویژه جوانان بیان کرده و همچنین محاسن و حقیقت کلام ائمه اطهار (ع) را به بهترین شکل برای مردم تبیین نمایند.

حجت‌الاسلام صادق ابراهیمی با اشاره به ارایه برخی از مسایل تفرقه‌افکن در منبرها، افزود: معرفی الگوی عملی و در حقیقت بیان موعظه، تذکر و اخلاقیات از جمله نکاتی است که در منبرها باید مطرح شود.

وی پرهیز از ارایه سلایق شخصی و عدم دخالت در اختلافات محلی را از جمله وظایف مبلغان برشمرد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این نشست به خرافات و بدعت‌های رایج از جمله قمه‌زدن، علامت و تمثال منتسب به ائمه اطهار (ع) در عزاداری‌ها اشاره کرد و از روحانیان خواست برای جلوگیری از این انحرافات فرهنگ‌سازی کنند.

حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی با اشاره به بها دادن به تقدس مرجعیت در جامعه بر ترویج و اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی توسط روحانیان در جامعه تأکید کرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha