چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024

فرستاده ویژه سیدحسن نصرالله به ایران گفت: حزب‌الله لبنان از همان آغاز در رفتار و گفتار رویه وحدت را پیش گرفت و این مسیر را از حضرت امام خمینی (ره) فرا گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی حوزه به بیست‌ و دومین کنفرانس بین‌المللی علمای وحدت اسلامی، حجت‌الاسلام حماده با اشاره به اندیشه امام خمینی در خصوص وحدت، افزود: حزب‌الله پس از رحلت امام خمینی (قدس سره)، ادامه این مسیر را از امام خامنه‌ای فرا گرفت و من می‌خواهم عرض کنم، ایشان نیز این روش را از اهل‌بیت (ع) و شخص پیامبر (ص) فرا گرفته‌اند.

وی گفت: سیره اهل‌بیت (ع) و علمای شیعه به خوبی روشن می‌سازد که این حکمت همواره منادی وحدت در جهان اسلام بوده است و این اندیشه، خاستگاه نبوی دارد و دلایل آن موجود است.

نماینده حزب‌الله، حمایت از غزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: من از همان مردمی هستم که زیر بمباران رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان قرار داشتیم اما بیشتر از آنچه بر مردم لبنان آمد، متوجه مردم فلسطین شد.

وی یادآور شد: همه ما در جریان غزه موضع دبیرکل حزب‌الله لبنان در قبال مصر را دیدیم و این قابل توجه است، زیرا حزب‌الله به دنبال تخطئه دولت‌های عربی و اسلامی نیست و این موضع‌گیری به خاطر ایجاد وحدت بود.

فرستاده ویژه سید حسن نصرالله با تاکید بر تلاش‌های عملی در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، گفت: برخی از نادان‌ها بر اثر اطلاعات غلط، بر ضد مسلمانان شعار می‌دهند و لذا باید هوشیار باشیم.

وی تاکید کرد: مسیر جهاد، مسیری است که بر اساس آن می‌توانیم تمام امت را از شرق تا غرب گرد هم آوریم.

حجت‌الاسلام حماده افزود: خط مقاومت و جهاد باید بیدار و زنده باقی بماند و تمام گروه‌ها با کنار گذاشتن دیکته‌های صهیونیستی و آمریکایی و علیرغم فشارهای سیاسی به مقاومت ادامه دهند.

نماینده ویژه سیدحسن نصرالله با اشاره به پاسخ منفی حزب‌الله به آمریکا برای گفت‌وگو، تصریح کرد: آمریکا با شرایط آمد و گفت که حزب‌الله باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد و ترور را کنار بگذارد، در حالی که حزب‌الله، تروریست نیست.

حجت‌الاسلام حماده با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در بین مسلمانان، بیان داشت: موضوع مهم این است که وحدت داشته باشیم و مسئله فلسطین برای حزب‌الله با تمام خصوصیات فکری، فرهنگی و سیاسی در لبنان مهم، است و همه می‌د‌انیم که موضوع فلسطین، مسئله دنیای اسلام است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha