یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
کد خبر: 231715
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۱

مدیرعامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر گفت: شهید آوینی جزو معدود متفکران انقلاب اسلامی بود که دغدغه همه آثارش فقط درباره انقلاب اسلامی بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام عباس محسنی در مراسم گرامیداشت شانزدهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه قم برگزار شده بود، اظهار داشت: 16 سال از اتمام حیات ظاهری شهید آوینی می‌گذرد و در این سال‌ها، بارها و بارها شاهد برپایی مجالس گرامیداشت این شهید بزرگوار در مکان‌هایی بوده‌ایم که شهید آوینی در طول حیاتش حتی یک بار به آن مکان‌ها نرفته بود.

وی حقیقت‌جویی را یکی از صفات برجسته شهید آوینی برشمرد و اضافه کرد: این شهید گرانقدر، تجربه زندگی‌کردن با حقیقت دین را داشت و در پی تجربه همه حقایق به دنبال حقیقت می‌گشت.

حجت‌الاسلام محسنی با اشاره به تفکر شهید آوینی در مورد انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی عبور از نهیلیسم برای آوینی میسر شده بود. او نگاهی که به انقلاب و امام خمینی(ره) داشت، فراتر از یک جنبش و رهبری نهضت اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید آوینی انقلاب را توبه تاریخی بشریت بعد از قرن‌ها هبوط و امام خمینی(ره) را مبشر صلح و مصلحی در تاریخ انبیا می‌دانست که هر هزار سال یکی از این افراد ظهور می‌کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی ولاء منتظر گفت: این شهید اهل قلم، اسلام را نه به شکل سنتی، بلکه به صورت حقیقی تجربه کرد و شاید این تجربه برای بسیاری از مسلمانان وجود نداشت.

وی با بیان اینکه شهید آوینی غرب‌ستیز نبود بلکه غرب را درک کرده بود، خاطرنشان کرد: او نهایت و غایت غرب را می‌شناخت و از نظر تاریخی دچار این اشتباه نبود که شیفته غرب باشد، بلکه انقلاب اسلامی را راه گذر از غرب می‌دانست.

حجت‌الاسلام محسنی مهم‌ترین بخش آثار شهید آوینی را در زمینه راه برون‌رفت و فرار از تجربه غربی و احیای اسلام عنوان کرد و افزود: جنس آثار شهید آوینی از نوع تفکر اصیل انقلاب است. او جزو معدود متفکران انقلاب اسلامی بود که دغدغه همه آثارش فقط درباره انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: این شهید اهل قلم در تمامی عرصه‌های هنری و ادبی با ارائه نظری‌ترین و محکم‌ترین مقالات، درصدد تبیین موضوع انقلاب اسلامی بوده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha