سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024

حوزه علمیه خدمات رایگانی را به دولت ارایه می‌دهد و دولت باید بداند فاصله گرفتن از حوزه به زیان مدیریت کلان کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی مرکز خبر حوزه گفت: دولت وظیفه دارد به سوی حوزه‌های علمیه بیاید و دست یاری به سوی آنان دراز کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر اضافه کرد: حوزه نیازی به دولت ندارد، اما دولت می‌تواند از توان بالقوه حوزه‌های علمیه برای رفع مشکلات خود بهره بگیرد.

وی تاکید کرد: مردم به روحانیت اعتماد دارند و بسیاری از مسایل را از زبان روحانی در منبرها و یا در خطبه‌های نمازجمعه و جماعت می‌شنوند، بنابراین می‌توانند مسایل اقتصادی را نیز از زبان روحانیت بشنوند.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم نسبت به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها توجیه نیستند ابراز داشت: دولت برای آنکه مردم را در این امر بزرگ توجیه کند، به خطیبانی توانمند و آگاه نیاز دارد و روحانیون و فضلای حوزه می‌توانند این آگاهی‌بخشی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را یادآور شد و ادامه داد: عدم آگاهی مردم از بخش‌های مختلف این لایحه، باعث شده نسبت به آن نظر منفی داشته باشند و از آنجا که نباید مردم از این اقدام احساس خطر کنند، لازم است هر چه سریع‌تر به مردم آگاهی لازم داده شود.

وی از رسانه ها به عنوان ابزار اطلاع‌رسانی یاد کرد و گفت: اکنون کانال‌های مختلف تلویزیونی دایم در مورد عروسی و طلاق فیلم و سریال پخش می‌کنند، اما زمان مناسبی را برای توجیه مردم نسبت به لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها  اختصاص نداده است.

نماینده اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه نگرانی‌های مردم را در حوزه‌های انتخابیه حس می‌کنیم، گفت: باید مردم را توجیه کرد که لایحه هدفمند کردن یارانه‌‌ها به نفع کشور است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha