سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024

همایش یک روزه «خادمان قرآن کریم حوزه‌ علمیه خراسان» در مشهد برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی با اشاره به نقش قرآن در تعلیم و تربیت انسان گفت: توجه به این نکته بسیار مهم می‌باشد، قرآن علم است و هویت انسان به اقامه قرآن تحقق می‌یابد.

وی به مهجوریت این کتاب آسمانی در حوزه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه می بایست بر این نکته توجه و اهتمام بیشتری داشته باشد که قرآن کریم برای هدایت عامه مردم نازل شده و بر سهل و ساده گویی تاکید دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل قرآنی در حوزه گفت:  برای موفق شدن در امور معرفتی، بررسی و دریافت مطالب قرآنی ضروری است و تمام حرف های حوزه باید از قرآن باشد و هر طلبه می بایست به موازات گذراندن دوران طلبگی و آموزش فقه یک دوره تفسیر قرآن نیز بگذراند.

این پژوهشگر قرآنی به مباحث معرفتی، اجتماعی و تربیتی در قران اشاره کرد و گفت: لازم است در قرآن دقت و تدبر شود و مباحث مدیریت و خانه داری در این کتاب هدایتگر تحقیق و بررسی گردد.

وی با اشاره به اینکه برای افراد جامعه باید قرآن را به صورت آسان و روان تفسیر کرد گفت: توجه و دقت نسبت به شرایط، زمان و موضوع از اصول مهم در بیان تفسیر می باشد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha