سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024

نظام جمهوری اسلامی تبلور ارزش‌های اسلامی است و انتظار می‌رود که با تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر، نهادهای مختلف نسبت به این امر توجه خاص کنند تا فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، امروز در نشست مشترک اعضای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان قم و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، بیش از 15 جلسه و 68 مصوبه در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی به فعالیت‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: طراحی دوره آموزش عمومی امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری دوره آموزش این فریضه برای کارکنان، تهیه و تدوین و ترویج آیین‌نامه نماز در هیات رییسه پژوهشگاه، تدوین سرفصل‌های امر به معروف و نهی از منکر، دوره‌های آموزش برای خانواده‌های کارکنان و سخنرانی‌های مختلف در این زمینه از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چرا وزارت امر به معروف و نهی از منکر شکل نگرفته است، افزود: در اثر رسوبات فرهنگی که از گذشته داشتیم، امر به معروف و نهی از منکر مهجور واقع شده و این وزارتخانه نیز شکل نگرفته است

مدیر گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پژوهش در زمینه فریضه امر به معروف تشکیلات و امکانات وسیع با ماموریت خاص می‌طلبد و این پژوهشگاه آمادگی دارد تا در این زمینه پژوهش‌هایی انجام دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه، اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را  نیازمند توجه همه نهادها و مراکز و موسسات علمی و دینی به این فریضه دانست.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha