یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 236474
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۴

مدیر مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی به فعالان عرصه اطلاع‌رسانی گفت: کسانی که در عرصه اطلاع‌رسانی فعالیت دارند باید فرهنگ درست آن را با هم‌فکری و کار گروهی، نهادینه کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوب‌نژاد در نشست، ارایه مطالب علمی  با توجه به رشد سریع اطلاعات باید برای پیشرفت در این عرصه هر چهار یا پنج سال یک‌بار اطلاعات را ‌ تغییر داد تا بتوان در این عرصه حرفی برای گفتن داشت.

وی افزود: اگر کسی بخواهد اطلاع‌رسانی درستی داشته باشد و آن را در زمان لازم ارائه نماید، باید واژه‌های اصلی و مهم را شناسایی و رابطه منطقی، میان آنها، ایجاد نمود.

مدیر مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، خاطرنشان‌کرد: یکی از مشکلات مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، داشتن اطلاعات فراوانی است که متأسفانه هنوز سازماندهی نشده است.

وی اضافه نمود: در این مرکز اطلاعات فراوانی از گذشته وجود دارد که روزانه به آنها اضافه می‌شود و برای بهره‌برداری از این اطلاعات، باید آن را به صورت منظم سازماندهی کرد.

در ادامه این نشست، آقای دکتر ابراهیم افشاری، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، گفت: هر شیوه‌ای که در نوشتن مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ باید اخلاق نوشتن را در آن رعایت کرد تا اثر ماندگاری بر جای گذاریم.

وی اضافه نمود: اخلاق در تولید نوشته این است که مطلبی بنویسیم که برای خواننده‌ اهمیت داشته باشد و زمانی که در نوشته‌ها، از سخنان و آثار دیگران بهره‌ می‌بریم، دقت کنیم  که امانتدار باشیم تا نوشته ما ارزش خود را از دست ندهد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: نویسنده باید به مقدمه‌ای که می‌نویسد،توجه داشته باشد، زیرا در معرفی اثر او بسیار مهم و خواننده را به نوشته علاقه‌مند می‌کند.

عبد‌الحسین طالعی، رییس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم، نکاتی را درباره عملکرد این انجمن توضیح داد.

خاطرنشان می‌شود این نشست به همت انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم و همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha