شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: برگزاری اجلاس هسته ای در ایران با شعار «انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ کس» گام مهمی در راستای تحقق بخشیدن به عدالت جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له، امروز در دیدار فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران، اظهارداشتند: یکی از موضوعات مورد تاکید قرآن کریم، عادل بودن و نگه داری و حافظت از عدالت در دنیا است و باید ایران اسلامی حافظ عدالت در دنیا باشد.

ایشان افزودند: عدالت به معنای مراعات حقوق دیگران است و به طوری‌که در زندگی بشری قدم به قدم با حقوق مختلفی مواجه هستیم که مسلمان واقعی باید این حقوق را شناخته و رعایت کند.

معظم له با اشاره به اجلاس خلع سلاح هسته‌ای تهران اظهارداشتند: مسئله حفاظت از عدالت از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد و برگزاری این کنفرانس با شعار انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچ کس در جهت تحقق بخشیدن به عدالت جهانی است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی بیان داشتند:اتم کوچکترین بخش شناخته شده هر عنصری است و به اندازه ای قدرت و نیرو در آن متمرکز است که با تسخیر کردن آن، انرژی فراوانی بدست می آید و اتم و قدرت آن آفریده خدا است و کسی حق انحصار و محدود کردن استفاده از آن را ندارد.

ایشان ادامه دادند: کشور های بزرگی که در مقابل حق هسته‌ای ایرن ایستادگی می‌کنند متجاوز هستند، زیرا عدالت حقیتی این است که همه مردم دنیا بتوانند از این انرژی خدا دادی استفاده صلح‌آمیز داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: البته سلاح هسته‌ای حرام است، چون اسلام فقط جهاد در راه خدا را با شرایط ویژه ای اجازه داده و استفاده از سلاح هسته‌ای با آموزه‌های اسلامی مغایر است.

معظم له افزودند: در جهاد در راه خدا به کودکان و پیران و زنان، درختان و شهر‌ها آسیبی نمی‌رسد، ولی سلاح هسته‌ای همه چیز را نابود می‌کند که از نظر اسلام حرام است.

ایشان تصریح کردند: آمریکا با توجه به استفاده از سلاح اتمی در دو شهر ژاپن که باعث مرگ صد‌ها هزار انسان بی‌گناه  گردید، مجرم است، بنابراین آمریکایی که امروز داعیه‌دار صلح جهانی و برقراری امنیت در جهان است خود اولین مجرم بکارگیری سلاح هسته ای است.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان ساختند: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به این اجلاس فرمودند «کسی که مجرم است و جنایت کار در استفاده از سلاح هسته‌ای است نمی‌تواند، مدعی صلح باشد و به بهانه امنیت، به انبار کردن سلاح های هسته ای بپردازد و تحت نظر او صهیونیستها خاورمیانه را به زراد خانه هسته‌ای تبدیل کنند.

ایشان بیان داشتند: پرونده آمریکایی ها از همه قطور‌تر و سیاه‌تر است و در مقابل چنین ظلم هایی باید مسلمین قیام کنند و فریاد بزنند، چون کسی که به ظالم کمک کند یا همرنگ او باشد و سکوت کند در جهنم خواهد سوخت.

معظم له گفتند: خدا را شاکریم که ده‌ها کشور در این اجلاس شرکت کردند و انرژی هسته‌ای را حق همه دانسته و سعی دارند جلوی ظالمان را بگیرند.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان یادآور شد: آمریکا و حامیانش بدانند هرکس در مقابل نظام اسلامی ایستادگی کند شکست خواهد خورد و ما به تلاش خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای با قدرت تمام ادامه می‌دهیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha