سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

تحصیل در حوزه باید همراه با توجه به خدا و انس با اهل بیت (ع) باشد و الا توفیقی حاصل نمی شود.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، مدیر اجرايی حوزه علمیه خراسان در ششمین اردوی طلاب جدیدالورود مدارس برادران این حوزه با عنوان «راه دل» با بیان این مطلب گفت: شاید در سایر رشته های علمی بشود تحصیل را بدون توجه به خدا انجام داد، اما عالم طلبگی این گونه نیست.

وی اضافه کرد: البته تحصیل در دیگر مراکز ورشته های علمی هم اگر همراه با انس با خدا باشد، موفقیت آمیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجام با تأکید بر این که طلبگی بهترین مسیر انتخاب شده می باشد، اظهار داشت: این امر باید با بهترین بهره برداری به ثمر برسد.

مدیر اجرائی حوزه علمیه خراسان با بیان این مطلب که عالمان و بزرگان با توسل و دقت در مشی زندگی، به موفقیت رسیده اند، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به کمالات نباید از انس با خدا، توجه به نماز، مناجات،‌ همنشینی با خوبان و گفتار و کردار صحیح غافل شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرجام با تاکید بر تلاش و جدیت در تحصیل، گفت: امروز شرایط تحصیل از نظر کمی و کیفی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب  مهیا و مطلوب است و باید قدر این دوران را دانست.

وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان ازنظر امکانات‌، کتاب،‌استاد، محیط تحصیل نسبت به گذشته در وضع خوبی قرار دارد، ‌اظهار داشت: این حوزه در چند سال اخیر به ساماندهی و آموزش اساتید بومی و اعزامی اقدام نموده و در راستای دانش افزایی آن فعالیت کرده و آماده اعزام استاد به شهرستان‌های خراسان است.

در ادامه اين برنامه معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز با اشاره به سطوح مختلف تحصیلی در حوزه علمیه خراسان، بر ضرورت توجه به سنت قدیمی مباحثه تاکید کرد

حجت‌الاسلام پژمان‌فر اظهار امیدواری کرد: طلاب حاضر در این اردو با فرآیند آموزشی، پژوهشی و ارزشیابی علمی این حوزه آشنا شده تا در روند تحصیلی خود با مشکل مواجه نشوند.

گفتنی‌است در این اردو بیش از 600 نفر از طلاب جدیدالورود مدارس علمیه مشهد و استان خراسان‌جنوبی حضور داشند و در نوبت بعد طلاب مدارس استان‌های خراسان رضوی و شمالی شرکت خواهند داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha