سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

سفر مقام‌ معظم‌ رهبری به حوزه علمیه قم، نشان از شناخت ایشان از نیازهای دنیا به ویژه شیعیان و جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مودب، مدیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم در گفت و گو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به سفر مقام‌ معظم‌ رهبری گفت: حضور معظم‌له در حوزه نشان از اهمیت حوزه علمیه نزد ایشان دارد و این سفر که برای حوزه برکات زیادی خواهد داشت.

وی افزود: یک بعد این سفر این است که آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیازهای جهان اسلام را می‌شناسند و با سران و شخصیت‌های دنیا بیشتر در ارتباط هستند و از نیازهای مسلمانان دنیا به ویژه شیعیان اطلاعات فراوانی دارند.

* چشم‌انداز نظام اسلامی در معرض دید علما

معاون پژوهشی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: حضور رهبری در قم موجب می‌شود دیدگاه‌ها و انتظارات ایشان و چشم‌انداز نظام اسلامی در معرض دید علما، بزرگان و فضلا قرار بگیرد و جایگاهی که آینده نظام خواهد بود و بایسته‌هایی که باید در آینده اتفاق بیافتد در معرض مدیران حوزه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: حوزه بعد از این سفر می‌تواند با توجه به نیازها و دیدگاه‌هایی که مقام‌ معظم‌ رهبری دارند برای تدبیر آینده خود و پرورش، استادان، مبلغان و محققان قدم‌های بهتر و کاملتری بردارد.

مدیر انجمن قرآن‌پژوهی حوزه، حضور مقام‌ معظم‌ رهبری در قم را از دیگر برکات برای قرآن و قرآن‌پژوهی بیان کرد و گفت: ایشان به مباحث قرآنی و تقویت آن بسیار اهمیت و اهتمام فراوانی در کشور و دنیا دارند که اگر در فرصتی فراهم شود و در نشستی قرآن‌پژوهان دیدگاه‌های خود را منتقل کنند و هدایت‌های ایشان در این زمینه برای حوزویان و قرآن‌پژوهان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود:‌ انجمن قرآن‌پژوهی در بحث نیاز سنجی تلاش کرده وضعیت موجود و مطالعات قرآنی را در کشور مطالعه و بررسی کند و همچنان بایسته‌هاو آینده مطالعات قرآن‌پژوهی و آنچه باید اتفاق بیفتد را در یک نیاز سنجی مورد مطالعه قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مودب خاطرنشان ساخت: در سال همت و کار مضاعف انجمن دو برنامه را آغاز و مورد بررسی قرار داده و مطالعه و زمینه اجرایی آن را فراهم کرده است.

*اولین همایش مترجمان قرآن در آبان ماه

وی ادامه داد: اولین همایش مترجمان قرآن در آبان‌ماه برگزار خواهد کرد که کار بسیار مهم است و مقام‌ معظم‌ رهبری و مراجع و همه علما نسبت به بحث ترجمه قرآن و ترجمه‌های موجود توجه خاص دارند.

معاون پژوهشی دانشگاه قم با بیان اینکه با همه مراکز مرتبط با ترجمه قرآن هم‌اندیشی شده است اضافه کرد: این همایش با همکاری جامعةالمصطفی برگزار خواهد شد و تمام تلاش این است حوزه علمیه قم بتواند از مترجمان حوزوی و غیر آن تجلیل کند و زمینه گفت و گو و تعامل و همفکری مترجمان را برای برطرف شدن برخی از آسیب‌‌ها در ترجمه قرآن فراهم نماید و آن را به حداقل برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های انجمن قرآن‌پژوهی ادامه نشست‌های علمی از سال گذشته است که ادامه خواهد داشت و موضوعات و کارشناسان برای ارائه این مباحث در شبکه قرآن مشخص شده‌اند و همه این اقدامات گامی در جهت تحول برای حوزه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha