سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

حجت الاسلام و المسلمین رشاد گفت: سياستگذاري متناسب با نيازهاي علمي حوزه ها و ترسيم چشم انداز آينده از جمله شاخص های مد نظر شورای مدیریت حوزه علمیه تهران می باشد.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران در گفت وگو با سرویس استان های مركز خبر حوزه، اظهار داشت: حوزه علميه تهران با جذب نيروهايي توانمند و اجراي بر نامه‌هاي كارشناسي شده، در خصوص ايجاد تحول تا به حال گام هاي مثبتی را در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: اين مركز با توجه به امكانات محدود و فرصت اندكي كه در اختيار داشته تا به حال كارهاي ارزشمند و در خور توجهي را جهت ساماندهي مدارس علمیه تحت پوشش انجام داده است.

حجت الاسلام و المسلمین رشاد گفت: شوراي مديريت پس از شكل‌گيري در اولين نشست‌هاي خود، طرح‌ها و برنامه‌هاي مطرح شده را مورد نقد و بررسي قرار داده و برنامه‌هاي تصويبي را به عنوان خط مشي‌ كارشناسي شده به مرحله اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه از بدو  تأسيس اين مرکز، با مشكلات عمده‌اي همچون كمبود امكانات و محدوديت اعتبارات مالي و انساني مواجه بوده‌ايم، اظهار داشت: با توجه به رايزني‌ها و تعاملات صورت گرفته با مركز و نگاه ويژه مسئولان به ظرفيت ‌ها و توانمندي‌هاي بالقوه حوزه‌ علميه تهران امید آن است بخش عمده مشكلات برطرف گردد.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حوزه علميه تهران را جزء‌ چهار حوزه برتر كشور دانست و گفت: استقرار این حوزه در پايتخت اهميت آن را مضاعف مي‌كند و مسلماّ تغيير و تحول مثبت در آن، آثار و پيامدهاي مؤثري بر حوزه‌هاي علميه سراسر كشور ايجاد می نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha