سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی جلد یکم سلفی گری و وهابیت با عنوان تبار شناسی نوشته منتشر شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در مقدمه این اثر آمده است: فرقه ضاله وهابیت بدعتی است که نه تنها با شیعیان بلکه با تمامی مسلمانان اختلاف سیاسی دارد. کتاب حاضر نخستین جلد از سلفی گری و وهابیت است که با مفهوم شناسی سلفی گری، مبانی و رابطه وهابیت با آن به بررسی تاریخ و تبارشناسی وهابیت می پردازد.

این کتاب بر اساس معیارهای آموزشی تدوین و برای اهداف آموزشی قابل استفاده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخن ناشر این اثر آورده است:از جمله جریان های انحرافی و سخیفی که در دست پلید استعمار و هوس های شیطانی منحرفان به وسیله آن بستر پاک و زلال اندیشه اسلامی را مشوه ساخته و بر خواستگاه اصلی اسلام عزیز حرمین شریفین سایه شوم انداخته جریان سلفی گری است که نماد و مصداق نامبارک آن با بدعتی شوم به نام وهابیت چهره کریه خود را آشکار کرده است.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است:گر چه برای آگاه سازی مردم و خنثی سازی این حرکت پر حجم، اقدام های فراوانی مانند نگارش کتاب ها و مقاله ها و تلاش های گسترده تبلیغی انجام شده، اما تاکنون اقدام نظام مند و فراگیری در این باره صورت نگرفته است. از همین رو دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که وظیفه خطیر تبلیغ و توانمند سازی مبلغان ارجمند را بر عهده دارد هم زمان با طراحی و اجرای دوره های آموزشی برای مبلغان و عناصر تاثیر گذار فرهنگی در مناطق آسیب پذیر، به تدوین درسنامه لازم برای این موضوع نیز اهتمام ورزید ه است.

هم چنین جلد دوم کتاب به موضوع نقد و بررسی مبانی کلامی و شبهه شناسی اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات این اثر در 400 صفحه با شمارگان 3 هزار نسخه به قیمت 5000 تومان از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha